2012. május. 01. 19:42 eduline/mti Utolsó frissítés: 2012. május. 01. 19:40 Felsőoktatás

Gyurcsány-szakdolgozat: ki felel a diplomamunkák őrzéséért?

A Pécsi Tudományegyetem (PTE) oktatási igazgatója szerint ő nem felel a szakdolgozatok őrzéséért, az nem tartozik a...

A Pécsi Tudományegyetem (PTE) oktatási igazgatója szerint ő nem felel a szakdolgozatok őrzéséért, az nem tartozik a hatáskörébe. Lengvárszky Attila oktatási igazgató kedden reagált azokra a nyilatkozatokra, amelyek az ő felelősségét vetik fel Gyurcsány Ferenc egykori MSZP-s kormányfő, a Demokratikus Koalíció (DK) elnöke és volt sógora, Rozs Szabolcs szakdolgozatának eltűnésével kapcsolatban. A Gyurcsány-szakdolgozatról szóló összes cikkünket itt olvashatjátok.

"A szakdolgozatok őrzése abban az időszakban és most is a karok, tanszékek, adott esetben a könyvtár, más esetben a levéltár feladata" - jegyezte meg a posztot öt éve betöltő vezető.

Gyurcsány Ferenc kedden, a DK budapesti, városligeti majálisán megemlítette, hogy a Pécsi Tudományegyetem (PTE) oktatási igazgatója fideszes önkormányzati képviselő, és furcsának nevezte, hogy az intézmény nem tesz feljelentést a diplomamunkák eltűnése miatt, így ez őrá hárul. Mint mondta, különös, hogy a több tízezer szakdolgozat közül éppen ez a két - különböző helyen tárolt - dokumentum hiányzik.

A volt miniszterelnök beszédében képtelen vádnak nevezte, hogy egykori sógora négy évvel korábbi szakdolgozatának első 35 oldalával megegyező diplomamunkát adott volna be 1984-ben a pécsi tanárképző főiskolán. Azt mondta, tiszta a lelkiismerete, és nemcsak az egyetemen őrzött szakdolgozatának eltűnése miatt tesz feljelentést, hanem azokat is beperli, akik azt állítják, hogy plagizált.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.