GfK: az ELTE a legnépszerűbb egyetem Felsőoktatás
MTI

GfK: az ELTE a legnépszerűbb egyetem

Az egyetemek között is létezik márkaverseny, a legnépszerűbb az ELTE - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet és...

Az ELTE Egyetem téri épülete

Az egyetemek között is létezik márkaverseny, a legnépszerűbb az ELTE - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet és a Superbrands Magyarország közös kutatásából.

A 800 ember megkérdezésével elvégzett reprezentatív kutatás során 800 márkához gyűjtöttek adatokat egyebek között arról, hogy milyen iparágban versenyez az adott márka, vagy milyen régóta van a piacon. Azok a márkák, amelyek tavaly elnyerték a Superbrands díjat átlagosan 5,5 százalékkal magasabb ismertséggel rendelkeznek, mint amelyek nem szerezték meg ezt a független szakértői bizottság által évente odaítélt védjegyet.

A kutatás szerint a nem klasszikus marketinget használó, de országos márkák, mint például a Szépművészeti Múzeum, az egyetemek közül az ELTE és az olyan népszerű színházak, mint a Vígszínház vagy a Budapesti Operettszínház a legismertebbek. Mindez arra utal, hogy a sajtómegjelenésekre nekik is érdemes odafigyelni - idézi a közlemény Sugatagi Gábort, a GfK Hungária senior tanácsadóját.

Tandíjra, lakhatásra vagy akár egy új laptopra kellene pénz? A diákhitel mindegyikre megoldást kínál Felsőoktatás Gál Luca

Tandíjra, lakhatásra vagy akár egy új laptopra kellene pénz? A diákhitel mindegyikre megoldást kínál

Sok egyetemista szembesül anyagi nehézségekkel a tanulmányai során. Az önköltséges képzésre felvételt nyert hallgatóknak éveken át komoly összegeket kell fizetniük. A magyar felsőoktatási intézményekben a tandíjak intézménytől és szaktól függően eltérnek, de a legtöbb alapképzés féléves díja 270 000 és 500 000 forint között mozog, míg a mesterképzések esetében ez az összeg jellemzően 300 000–400 000 forint között alakul. Bizonyos szakokon – például az orvosi vagy a repülőmérnöki képzéseken – a tandíj akár több millió forint is lehet félévente.