GfK: az ELTE a legnépszerűbb egyetem Felsőoktatás
MTI

GfK: az ELTE a legnépszerűbb egyetem

Az egyetemek között is létezik márkaverseny, a legnépszerűbb az ELTE - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet és...

Az ELTE Egyetem téri épülete

Az egyetemek között is létezik márkaverseny, a legnépszerűbb az ELTE - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet és a Superbrands Magyarország közös kutatásából.

A 800 ember megkérdezésével elvégzett reprezentatív kutatás során 800 márkához gyűjtöttek adatokat egyebek között arról, hogy milyen iparágban versenyez az adott márka, vagy milyen régóta van a piacon. Azok a márkák, amelyek tavaly elnyerték a Superbrands díjat átlagosan 5,5 százalékkal magasabb ismertséggel rendelkeznek, mint amelyek nem szerezték meg ezt a független szakértői bizottság által évente odaítélt védjegyet.

A kutatás szerint a nem klasszikus marketinget használó, de országos márkák, mint például a Szépművészeti Múzeum, az egyetemek közül az ELTE és az olyan népszerű színházak, mint a Vígszínház vagy a Budapesti Operettszínház a legismertebbek. Mindez arra utal, hogy a sajtómegjelenésekre nekik is érdemes odafigyelni - idézi a közlemény Sugatagi Gábort, a GfK Hungária senior tanácsadóját.

Minden második magyar egyetemista dolgozik a tanulmányai mellett – ilyen lehetőségeitek vannak Campus life Székács Linda

Minden második magyar egyetemista dolgozik a tanulmányai mellett – ilyen lehetőségeitek vannak

Az Eurostudent 2022-es felmérése szerint a magyar egyetemi hallgatók közel 60 százaléka folyamatosan vállal munkát a tanulmányai mellett, elsősorban megélhetési okokból. A nappali tagozatosok körében inkább az alkalmi munka jellemző, míg a részidős képzésben tanulók döntő többsége állandó munkaviszonnyal rendelkezik. Mutatjuk, milyen lehetőségeik vannak az egyetem mellett dolgozni akaró hallgatóknak.