Furcsa ötlettel lepte meg az üzleti világot két brit egyetemista Felsőoktatás
MTI

Furcsa ötlettel lepte meg az üzleti világot két brit egyetemista

Ross Harper és Ed Moyse, két angol diák tavaly ötletes módot eszelt ki a pénzkeresésre: Buy My Face (Vásárold meg az...

Ross Harper és Ed Moyse, két angol diák tavaly ötletes módot eszelt ki a pénzkeresésre: Buy My Face (Vásárold meg az arcom) elnevezéssel hirdetési ügynökséget alapítottak, amelyen saját arcukat "árulták".

A két, egyaránt 22 éves fiatalember a vevő kérésének megfelelő színre festi az arcát. A találékonyságra a kényszer vitte őket, ugyanis mindketten 25 ezer fontos hitelt vettek fel tanulmányaik finanszírozására. Mint a párizsi Le Figarónak elmesélték, a mentőötlet egy tésztatál fogyasztása közben pattant ki agyukból, amikor azon töprengtek, miként szabadulhatnának meg tetemes adósságuktól.

Amióta létrehozták a céget, már több mint 30 ezer fontot vágtak zsebre arcuk bérbe adásából. A két barát májusban nemzetközi szinten is kamatoztatni kezdi kezdeményezését. "Érdeklődést tapasztaltunk Hongkongban, az Egyesült Államokban és egész Európában" - közölte Harper.

Vállalkozásuk sikertörténetté vált országukban is, ahol a fiatalok körében 22 százalékos a munkanélküliség, és ahol még a legismertebb cégeknél dolgozó diplomások számára sem könnyű új állást találni.

"Voltak terveink saját szakmánkban, de azt mondtuk: a munkaerőpiac pillanatnyilag olyan rossz helyzetben van, hogy legalább egy évre megpróbálkozhatnánk valamilyen kreatív kezdeményezéssel - elevenítette fel a közgazdász képzettségű Moyse. - Mivel már 50 ezer font adóssággal indultunk, nem akartunk sokat befektetni."

És valóban: mindössze 100 fontra volt szükségük, ebből vásárolták meg a festéket, hogy arcukat a vevők óhaja szerint átfessék. Október 1-je óta minden nap sikerült "eladniuk hirdetési felületüket", a vevők között egyaránt voltak kis és nagy vállalatok. Az utóbbiak között szerepelt az Ernst and Young tanácsadó cég is. "A legelső napon 1 fontért adtuk az arcunkat, ami nem valami sok diplomások számára" - emlékezett vissza Moyse.

Ötletüknek azonban hamar híre ment, webhelyükre ma már naponta már mintegy hétezren kattantanak rá, így növelhették a díjszabást. A két barát ma már akár 400 fontot is elkér bizonyos hirdetőktől, akik számára olyan mutatványokat is végeznek, amelyek révén belekerülnek a hírekbe: ugrottak már ejtőernyővel, máskor jeges folyókban úsztak kipingált arccal. "Az a célunk, hogy olyan jó fotókat és szórakoztató videókat tegyünk fel a portálunkra, amelyekre naponta több ezren kíváncsiak" - magyarázta Moyse.

Társa elismerte, hogy a trükk kicsit olcsó, "de működik". A páros ősszel új projektet indít, most már igazi beruházással, hiszen sikerült felhívni magukra a figyelmet. Abban reménykednek, hogy sikerük ötleteket adhat más diákoknak is, akiknek manapság a felvételi költségek megháromszorozódásával kell számolniuk a brit egyetemeken.

Itt vannak a megoldókulcsok, ilyen volt a központi felvételi a diákok szerint Közoktatás Székács Linda

Itt vannak a megoldókulcsok, ilyen volt a központi felvételi a diákok szerint

Január 18-án délelőtt 10 órától több mint 68 ezer diák írja a központi felvételi vizsgát matekból és magyarból az ország 555 helyszínén. Kövessétek velünk az eseményeket az Eduline-on, ahol a vizsga után diákvéleményekkel és szaktanári véleményekkel várunk titeket, később pedig jövünk a feladatlapokkal is.