Feltörte a Neptunt egy miskolci egyetemista, pénzt lopott a hallgatóktól Felsőoktatás
MTI

Feltörte a Neptunt egy miskolci egyetemista, pénzt lopott a hallgatóktól

Egyetemisták elektronikus számláit csapolta meg éveken keresztül egy volt hallgató a Miskolci Egyetemen. Az ügyben a Miskolci Járási és Nyomozó Ügyészség 24 rendbeli, információs rendszer felhasználásával elkövetett csalás bűntette miatt emelt vádat és pénzbüntetés kiszabását indítványozta a bíróságnak - közölte a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Főügyészség szóvivője csütörtökön az MTI-vel.

Martossy György azt mondta, a 34 éves férfi még hallgatóként hozzájutott több mint ötven hallgató Neptun-kódjához és személyes adataihoz.

A szóvivő elmondta, a vádlott, aki évekkel korábban végzett a gazdaságtudományi karon, a megszerzett kódok alapján megfejtette az azokhoz tartozó jelszavakat, így be tudott lépni az egyes hallgatók saját felhasználói felületére.

"Hogy ne legyen feltűnő a tevékenysége, a jelszót rövid időre megváltoztatta, majd az egyéni számlákon lévő, úgymond maradványösszegeket a saját bankszámlájára utalta, majd a jelszót visszaállította az eredetire, így az adott hallgatót nem zárta ki a rendszerből".

A maradványösszegek a végzős hallgatók számláin voltak, általában pár száz vagy ezer forintos tételek - ismertette Martossy György. Kitért arra is, hogy mivel a férfi egyszerre csak kis összegeket utalt át, sokáig nem is tűnt fel a tevékenysége. 2012 és 2014 között összesen mintegy hatvanezer forintot szerzett meg ily módon.

Tevékenységére úgy derült fény, hogy az egyik hallgató megnézte korábbi Neptun egyenlegét és észlelte az idegen belépést. Ezután a bank és az egyetem segítségével tárták fel az összes esetet - mondta a szóvivő.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.