Ennyi pénzért tényleg megéri bekerülni az egyetemre Felsőoktatás
MTI

Ennyi pénzért tényleg megéri bekerülni az egyetemre

Hatalmas pénzjutalommal ösztönzi egy dél-kínai város a helyi tanulókat a legjobb egyetemekre való bejutásra. A siker garantálására a kiemelkedő diákok tanárainak is nagylelkű jutalom jár.

A 2015 és 2021 között futó programban a dél-kínai Enping városának az ország két legjobb felsőoktatási intézményébe, a Csinghua Egyetemre, illetve a Pekingi Egyetemre felvételt nyerő diákjai egymillió jüan (40 millió forint) jutalomban részesülnek - adta hírül a Southern Metropolis című helyi hírlap.

A bejutott tanulók mindegyike megkapja az összeget, amennyiben legalább öt éve a városban regisztrált lakos, és legalább a középiskola utolsó két osztályát ott végezte. A diákokon túl azok tanárait is jutalmazzák munkájukért: mindegyikük 600 ezer jüant (24 millió forint) kap, az a tanár pedig, aki a középiskola utolsó évében a diákot oktatta, 1,6 millió jüant (64 millió forint).

A jutalomalap összesen 30 millió jüan (1,2 milliárd forint), vagyis minden évre 5 millió jüan (200 millió forint) osztható ki. Amennyiben egy évben három vagy annál több diák jut be a nagy presztízsű intézményekbe, az alap éves összegét diákonként egymillió jüannal (40 millió forint) emelik, és azt osztják el a bejutottak között - írja a lap.

Az alapot egy helyi születésű, jelenleg Makaón tevékeny üzletember ajánlotta fel annak reményében, hogy a városi oktatás színvonalát a pénzügyi ösztönző emelni fogja, az ugyanis a Southern Metropolis szerint évek óta hanyatlóban van.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.