Megszólalt a genderszak-ügyben az ELTE: a döntés megkérdőjelezi a tanszabadságot Felsőoktatás
Eduline

Megszólalt a genderszak-ügyben az ELTE: a döntés megkérdőjelezi a tanszabadságot

Közleményben reagált az Eötvös Loránd Tudományegyetem a genderszak megszüntetésére.

"Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Társadalomtudományi Kara sajnálattal értesült arról, hogy a társadalmi nemek tanulmánya mesterszakot törölték a felsőoktatásban szerezhető képesítések jegyzékéből" - írják közleményükben.


Korábban megfogalmazott véleményét fenntartva az ELTE TáTK oktatói és kutatói közössége úgy gondolja, hogy a döntés megkérdőjelezi a tudománynak az Alaptörvény X. cikkében hirdetett autonómiáját, valamint az ugyancsak itt meghirdetett tanszabadságot; illetve a kar továbbra is fontosnak tartja a társadalmi nemekkel kapcsolatos tudományos diskurzusok folytatását.

Ahogy korábban már írtuk, a rendeletmódosítás szerint a legkésőbb az idei évben genderszakra felvett hallgatók a tanulmányaikat a képzés megkezdésekor hatályos követelmények alapján még befejezhetik.

Elmarasztalta az országot a strasbourgi bíróság a tankönyvpiac ledarálása miatt

Elmarasztalta Magyarországot kedden a strasbourgi Emberi Jogok Európai Bírósága (EJEB) a tankönyvpiac állami monopolizálása miatt, kimondván: a hatóságok megsértették több, iskolai tankönyvek forgalmazásával foglalkozó cég jogait. A felperesek - a Könyv-Tár Kft., a Suli-Könyv Kft. és a Tankönyv-Ker Bt. - a magyarországi tankönyvkiadás- és forgalmazás 2011-es, illetve 2012-es centralizálása miatt fordultak a törvényszékhez.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.