"Rágalom" - válaszolt a Magyar Nemzetnek az ELTE BTK dékánja Felsőoktatás
Eduline

"Rágalom" - válaszolt a Magyar Nemzetnek az ELTE BTK dékánja

„A kar nevében visszautasítok bármely oldalról érkező vádat, amely a kar kollégáit, hallgatóit vagy testületeit –...

„A kar nevében visszautasítok bármely oldalról érkező vádat, amely a kar kollégáit, hallgatóit vagy testületeit – bizonyítékok nélkül – emberi méltóságukban, szakmai becsületükben sértik” – írja Dezső Tamás, az ELTE Bölcsészettudományi Karának dékánja a kari oldalon megjelentetett közleményében.

A Magyar Nemzet szerdai számában arról írt, hogy az ELTE bölcsészkarán „liberális hálózatot” hoztak létre oktatók és hallgatók, annak ellenére, hogy az egyetem vezetése tiltja a politikai megmozdulásokat. A cikkben névtelenül nyilatkozó hallgatók azt állítják, "már maga a tananyag is egyoldalúan átpolitizált volt”.

A bölcsészkar vezetője szerint a lap cikkében szereplő állítások „egy része bizonyításra szorul, más része rágalom”.

„Kollégáim munkájukat szakmai meggyőződésüknek megfelelően végzik. Ennek ellenkezőjét hivatalos, a dékánnal címzett bejelentés nem támasztotta alá. Az egyetem készülő etikai kódexében javaslatomra hangsúlyos szerepet kap majd a tanítási szabadságnak a magyar felsőoktatás minden oktatójára érvényes alapelve, mely szerint az órák témáját, tartalmát és menetét az oktató – szakmai felelősségének teljes tudatában – maga szabja meg. Ugyanakkor elvárja mindenkitől az egyetemen belüli, az órákon pedig különösen hangsúlyos alapelvként megjelenő pártatlanságot és politikamentességet” – olvasható a közleményben.

Kompetenciamérés 2025: tényleg jobb lett a matek, de nem mindenkinek Közoktatás Kurucz Tünde

Kompetenciamérés 2025: tényleg jobb lett a matek, de nem mindenkinek

Az ötödikesek kivételével minden évfolyamon javítottak a diákok matekból a kompetenciamérésen. Volt olyan évfolyam, ahol egy kategóriával, mintegy 50 képességponttal jobb eredmények születtek, mint egy éve. Azonban az eredményeket árnyalja, hogy nyolcadikban nőtt azoknak a száma, akik matekból még az első képességszintet sem érték el.