Durva beavatási szertartás közben halt meg egy elsőéves egyetemista Felsőoktatás
Eduline

Durva beavatási szertartás közben halt meg egy elsőéves egyetemista

Valószínűleg egy veszélyes egyetemi hagyomány áldozata lett a Florida Agricultural and Mechanical University egyik...

Valószínűleg egy veszélyes egyetemi hagyomány áldozata lett a Florida Agricultural and Mechanical University egyik diákja: Robert Champion az egyetem zenekarának tagjaként egy futballmérkőzés közben halt meg – adta hírül a The New York Times.

Florida Agricultural and Mechanical University: beavatási szertartás áldozata lett egy diák

A Marching 100 nevű zenekar hírhedt volt durva beavatási szokásairól. „Mindenki, aki csatlakozott az együtteshez, számított a megalázó feladatokra” – mondta Phillip Stewart, az egyetemi zenekar egykori dobosa, aki szerint évtizedeken át mindeni elfogadta ezeket a szokásokat. Milyen beavatási szertartásokat tartanak a magyarországi középiskolákban? Összefoglalónkat itt olvashatod.

Néhány napja azonban egy hallgató halálához vezetett a beavatási szertartás. A zenekar egy egyetemi focimeccsre érkezett, ám néhány órával a fellépésük után a klarinéton játszó Robert Championt megverte az együttes néhány tagja – állításuk szerint ez is a rítus része volt. A diák hamarosan rosszul lett, elájult, a kiérkező mentők már nem tudták megmenteni az életét.

„Vége a beavatási szertartásoknak” – jelentette ki a tragédia után a floridai intézmény elnöke, James H. Ammons, aki vizsgálatot indított a zenekar vezetője ellen, és felfüggesztette az együttes működését. A veszélytelen egyetemi gólyahagyományokról itt olvashatsz.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.