Itthon mindenki ismeri az F & M ruhamárkát – azt azonban kevesen tudják, hogy a Franklin & Marshall védjegy...
Itthon mindenki ismeri az F & M ruhamárkát – azt azonban kevesen tudják, hogy a Franklin & Marshall védjegy egy pennsylvaniai főiskola nevéből származik. A főként Európában, Japánban és a Közel-Keleten elterjedt ruhamárka mára egy 61 millió dolláros divathatalommá nőtte ki magát – írja a Daily Mail.
A Franklin & Marshall College – ugyanúgy, mint az összes többi egyesült államokbeli főiskola – a saját logójával ellátott pólókat árulta a campuson. Két olasz divattervező egy angol ruhadiszkontban bukkant rá az iskola nevével ellátott pulóverekre, és annyira megtetszett nekik a logó dizájnja, hogy piacra dobták az F & M márkanevet.
Giuseppe Albarellinek és Andrea Pensierónak saját bevallása szerint fogalma sem volt arról, hogy honnan származik az eredeti logó, sosem hallottak a Franklin & Marshall College-ról.
„Körülbelül egy évvel azután, hogy megjelentek az első F & M márkajelzésű ruhák a nemzetközi piacon, a főiskola megkeresett minket. Eleinte kicsit csalódottak voltak, hogy az ő nevüket használjuk, de amikor jobban megismertek minket, már kifejezetten örültek a kezdeményezésünknek” – mondta az egyik divattervező, Giuseppe Albarelli.
„Jó reklám az intézményünknek, hogy ruhákon szerepel a neve” – mondta a Franklin & Marshall College kommunikációs igazgatója. A divatcég ráadásul megígérte, hogy 130 ezer dollár értékű adománnyal támogatja a főiskola ösztöndíjalapját.