A diákoknak nem kell félniük, de káros az otthonról dolgozás Felsőoktatás
Eduline

A diákoknak nem kell félniük, de káros az otthonról dolgozás

Egy új tanulmány szerint nagyon rossz ötlet a sokak által a jövő munkavégzésének tartott távmunka. Azért tanulás mellett még mindig ez a legjobb megoldás, és e tekintetben a kutatók is megengedők.

 

Évek óta hallható, hogy az internettel könnyebbé váló távmunkáé lehet a jövő. Egy új kutatás kiderítette, hogy a rendszeres otthoni munkavégzés a dolgozó magánéletét és munkájának minőségét is negatívan befolyásolja.

Egy pszichológiai szaklapban nemrég közölt kutatási eredmény szerint nem helyettesítheti a személyes kapcsolatokat, megbeszéléseket az internetes kommunikáció, és az sem szerencsés, ha a magánélet és a munka úgy összefolyik, ahogy az a távmunka esetében gyakran előfordul.

A tanulmány szerint legfeljebb heti két otthonról ledolgozott nap lehet az a mennyiség, ami még nem rontja a teljesítményt. Így leginkább akkor érdemes otthon maradni, ha az embernek tényleg komoly oka van rá.

Ezen kívül persze hasznos lehet az ilyen munka például a diákok számára, vagy a gyerekükre vigyázó szülőknek is – hogy bizonyos esetekben indokolt a távmunka, a tanulmányt közlő egyik professzor is elismerte a Fusion cikkében.

A távmunka kiváló lehetőség a diákoknak, hiszen sokkal szabadabban oszthatják be a munkaidejüket, ami nem csak szorgalmi-, de vizsgaidőszakban is hasznos. Az utóbbi években pedig egyre több távmunkában végezhető, diákoknak szóló lehetőséget hirdetnek meg.

Keressük Budapest legszebb egyetemi könyvtárát! Campus life Gál Luca

Keressük Budapest legszebb egyetemi könyvtárát!

Ha egyetemista vagy, biztos megvannak a kedvenc helyeid a kampuszon: ahol jó leülni a szaktársakkal két óra között, meginni egy kávét vagy akár együtt tanulni. De van egy hely, ami mindenki életében közös pont: a könyvtár. Itt sosem érzi egyedül magát az ember, hiszen legyen szó egy nyugis délutánról vagy épp vizsgaidőszakról, mindig körülvesznek a jegyzetekbe és könyvekbe merülő hallgatótársak.