Az oktató bizonyos esetekben külön csoportba tette a nőket, mert állítása szerint jobb teljesítményt nyújtanak együtt. A szándék ezek szerint néha kevés, sőt, ártalmas is lehet.
Szegregáció miatt fordult a bírósághoz az University of Cincinnati egy hallgatónője, mert az egyik oktatója külön csoportokba rendezte a nőket és a férfiakat - írja a Campus Reform. Egy tanulmányra hivatkozott, miszerint a nők kimutathatóan jobb teljesítménnyel dolgoznak, ha nőtöbbségű csoportba kerülnek.
Casey Helmicki szerint az oktató szexista módszereket alkalmazott a tanítás során, már az első napon az oktatást vezető tanársegéd leválasztotta a férfiakkal kialakított csoportjától és nők közé helyezték át. Casey szerint demoralizáló, hogy nem tud más neműekkel együtt dolgozni a laborban. A fiatal nő kémiát és neurobiológiát tanul.
Itt a feketeleves: ezeken kellene változtatnia a tanároknak és a szülőknek
A szülők, a tanárok és a munkaadók hozzáállásának megváltoztatására lenne szükség ahhoz, hogy a lányok is képviseltetni tudják magukat a műszaki és a tudományos szakmák területén - derül ki az OECD friss, a 2012-es PISA-felmérés eredményeit feldolgozó tanulmányából.
Mikor számonkérte a foglalkozást vezető tanársegédtől a csoportbontás jellegét, azt a magyarázatot kapta, hogy a nőket azért helyezik át, mert bizonyítottan elnyomják őket a férfiak által dominált csoportok. Ha egy csoportba csak egy nő kerülne, akkor inkább átszervezik a csoportbontást, mert együttesen jobb teljesítményre lehetnek képesek. Tehát nem a nők teljes elszigeteléséről van szó, csak akkor alkalmazzák, ha egyedül maradna a férfiakkal, 2-3 nő maradhatott volna együtt a többiekkel.
Lényegében azzal védekezik az oktató, hogy az amúgy is férfitöbbségű laborokban a nők csoporton belüli érvényesülését akarta elérni.
A szándéktól függetlenül az egyetem és a hallgató is eljárást kezdeményezett, ugyanis a szegregáció tilalmába könnyen beleférhet az eset. Nem lennénk a bíró helyében.
Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről! |