Az oktatásról indít nyilvános előadássorozatot az ELTE Felsőoktatás
MTI

Az oktatásról indít nyilvános előadássorozatot az ELTE

Szakmai rendezvénysorozatot indít az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kara (ELTE PPK) amiiskolankXXI.hu címmel, amelynek célja a hazai oktatással kapcsolatos aktuális vitakérdések szakmai tisztázása.

Erről Fábri György, a kar dékán-helyettese tájékoztatta az MTI-t. Ismertetése szerint a kéthetente tartott programon az érdeklődők előadásokat hallhatnak és szakmai alapú beszélgetéseket folytathatnak az oktatás ügyét érintő nemzetközi tendenciákról és tudományos kutatásokról.
Az első alkalom március 22-én lesz, ekkor Hunyady György akadémikus, az MTA II. osztályának elnöke, professzor emeritus "Van-e dolga a tudománynak az iskolával?, valamint Rapos Nóra egyetemi adjunktus, a Magyar Rektori Konferencia Pedagógusképzési Bizottságának alelnöke Mit tudhat a tanár? címmel tart előadást. Az előadások után mód nyílik további beszélgetésre, vitára is.
A rendezvénysorozat április 5-én és 19-én folytatódik, amikor egyebek között szó lesz a pedagógusok társadalmi megbecsültségéről, illetve arról, mi az iskola dolga a XXI. században.
Fábri György kiemelte: az ELTE PPK mint a hazai tanárképzés és a pedagógiai-pszichológiai kutatások egyik meghatározó intézménye nagy figyelemmel követi az oktatásügyet övező vitákat, fejleményeket. Az ingyenes és nyilvános rendezvénysorozat keretében az érdekérvényesítő csoportok és döntéshozó intézmények a PPK oktatóinak, kutatóinak előadásai révén ismerhetik meg a tudományos kutatások tanulságait, és ezekre reflektáltathatják elképzeléseiket.
A programok ingyenesek, de regisztrációhoz kötöttek. Jelentkezni a www.amiiskolankxxi.hu oldalon lehet.
Felvételi 2025: így alakultak a ponthatárok a legnépszerűbb alapszakokon az elmúlt három évben Érettségi-felvételi Székács Linda

Felvételi 2025: így alakultak a ponthatárok a legnépszerűbb alapszakokon az elmúlt három évben

Vannak szakok, ahol nagyjából minden évben ugyanannyi a ponthatár, míg máshol egyik évről a másikra drasztikusan megugrott, vagy éppen visszaesett a bejutáshoz szükséges pontszám. Összeszedtük, hogy a 2025-ben legtöbb jelentkezőt vonzó alap- és osztatlan képzéseken hogyan alakultak a ponthatárok az elmúlt években.