2012. március. 22. 03:33 Eduline Utolsó frissítés: 2012. március. 21. 21:18 Felsőoktatás

Durva beavatási szertartás miatt halt meg egy egyetemista

A legtöbb egyetemen és főiskolán még mindig tartanak "beavatási szertartásokat" - a feladatok általában ártalmatlanok...

A legtöbb egyetemen és főiskolán még mindig tartanak "beavatási szertartásokat" - a feladatok általában ártalmatlanok, de olykor tragédiába torkollik a játék.

Így történt legutóbb az Egyesült Államokban is, ahol egy veszélyes egyetemi hagyomány áldozata lett a Florida Agricultural and Mechanical University egyik diákja: Robert Champion az intézmény zenekarának tagjaként halt meg. A Marching 100 nevű együttes – amelyet azóta feloszlattak – hírhedt volt durva beavatási szokásairól: egy fellépés után a zenekar néhány tagja úgy megverte Robertet, hogy belehalt a sérüléseibe. Az esetről szóló összefoglalónkat itt olvashatod.

A floridai tragédia az elmúlt évek legsúlyosabb esete volt. Itthon is történt már hasonló: hat éve egy hevesi középiskolában több kilencedikes lett rosszul, egy diák pedig kórházba került, miután a felsősök mosószerrel és liszttel kevert folyadékot itattak velük.

Olyan eset is előfordult, amiben a rendőrségnek kellett közbelépnie. Szeged egyik kollégiumában megalázó feladatokat kellett teljesíteniük az alsósoknak: többeket arra kényszerítettek, hogy székletbe álljanak vagy vizelettel kevert ételmaradékot egyenek. A dologból rendőrségi ügy lett: több diákot elküldtek a kollégiumból, és büntetőeljárás indult ellenük. Az eldurvult játékokról itt olvashatsz bővebben.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.