Álláskeresők segítésére, tehetséggondozásra és a hallgatói ötletek finanszírozására indít oldalt a HÖOK Felsőoktatás
Eduline

Álláskeresők segítésére, tehetséggondozásra és a hallgatói ötletek finanszírozására indít oldalt a HÖOK

Hamarosan startol a Tehetségportál, ami új tereket nyitna meg a tudományos diskurzus, az álláskeresés és a vállalkozó kedvű tehtséges hallgatók előtt.

Gulyás Tibor elnök a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciájának szombati közgyűlésén elmondta, jelenleg 98 százalékos készültségnél jár a Tehetségportál elindítása.

A HÖOK célja egy olyan hálózat felépítése, amely egyrészről publikációs lehetőséget biztosít a hallgatók számára, és szolgálhatná a közöttük kialakuló diskurzus elősegítését, másrészről pedig egy „tehetség adatbázisként” funkcionálna. Az adatbázis lehetőséget biztosítana arra, hogy a fiatalok névjegyei (C.V.), referenciái egy helyen jelenjenek meg, amelyeket így közvetlen módon érhetnek el a cégek és a munkáltatók.

A felület kész verzióját márciusban mutatják be. Az online felület szolgáltatásai között lesz bemutatkozási lehetőség, publikációs lehetőség, álláslehetőségek, ösztöndíjak, gyakorlati helyek meghirdetése.

Az Eduline megtudta, hogy a tervek között szerepel egy közösségi finanszírozású rendszer elindítása is, amivel az ötletes, innovatív hallgatói kezdeményezések pénzt gyűjthetnének a projektjeik megvalósítására, egy-egy ötletet megvalósítását cégek is támogathatnák.

HÖOK: Jogtalanul sorolta át fizetős képzésre hallgatóit a BGE

A HÖOK és a BGE HÖK úgy véli, hogy az egyetemen jogsértések történtek, ennek orvoslását orvoslására. A Budapesti Gazdasági Egyetem a 2016. évi átsorolási döntéshozatalakor jogsértő döntések születtek az állami ösztöndíjas hallgatók önköltséges képzésre való átsorolása során - véli a Hallgatói Önkormányzatok Országos konferenciája.

Szabadszedéses menza: így működik az átállás az iskolákban Közoktatás Gál Luca

Szabadszedéses menza: így működik az átállás az iskolákban

Egyre több iskola vezeti be a szabadszedéses menzát, amelynek köszönhetően a diákok maguk dönthetik el, mit és mennyit szeretnének enni. Ez nemcsak az étkezési élményt javítja, hanem a kidobott étel mennyiségét is jelentősen csökkenti. Sok helyen azt tapasztalják, hogy a rendszer bevezetése után többen fizetnek be az iskolai étkezésre, köztük olyanok is, akik korábban nem éltek ezzel a lehetőséggel.