Nemzetközi együttműködésben indul új mesterszak a Corvinuson Felsőoktatás
Kurucz Tünde

Nemzetközi együttműködésben indul új mesterszak a Corvinuson

A Budapesti Corvinus Egyetem, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala és a Szellemi Tulajdon Világszervezete közösen indít 2026 szeptemberétől egy új, angol nyelvű mesterszakot, amely az innováció, a szellemi tulajdon és a gazdasági versenyképesség összefüggéseit helyezi középpontba.

A Budapesti Corvinus Egyetem, az SZTNH és a WIPO közös megállapodást írt alá a Szellemi tulajdon menedzsment (Intellectual Property Management) mesterszak létrehozásáról. Az új képzés a szellemi tulajdon gazdasági, jogi és menedzsment aspektusait egyesíti, és célja olyan szakemberek képzése, akik képesek az innovációt stratégiai értékké formálni.

Mindhárom intézmény képviselői hangsúlyozták, hogy a tudásalapú gazdaságban a szellemi tulajdon kezelése alapvető versenyképességi tényező. A Corvinus rektora, Bruno van Pottelsberghe szerint az új képzés hozzájárul ahhoz, hogy a hallgatók magabiztosan tudjanak eligazodni a globális szellemi tulajdonvédelem és hasznosítás kihívásokkal teli terepén.

Farkas Szabolcs, az SZTNH elnöke kiemelte, hogy az együttműködés a hazai és nemzetközi innovációs ökoszisztéma erősítését szolgálja, míg Hasan Kleib, a WIPO főigazgató-helyettese a fenntartható és inkluzív fejlődés szempontjából nevezte kulcsfontosságúnak az ilyen képzések létrejöttét.

Az egyéves, angol nyelvű mesterszak 2026 őszén indul. És kifejezetten azoknak a hallgatóknak szól, akik a jog, a közgazdaságtan és a menedzsment metszetében szeretnének karriert építeni, különös fókuszban a technológiai innovációk, licencelés, szabadalmi stratégia és vállalkozásfejlesztés területeivel.

 

 

Kompetenciamérés 2025: javuló eredmények, vidéki fölény, óriási különbség a fiúk és lányok között szövegértésben Közoktatás Gál Luca

Kompetenciamérés 2025: javuló eredmények, vidéki fölény, óriási különbség a fiúk és lányok között szövegértésben

Megérkeztek a 2025-ös országos kompetenciamérés szövegértési eredményei, és a számok több szempontból is beszédesek. A magyar diákok teljesítménye összességében javult a tavalyihoz képest. Ugyanakkor a nemek közötti különbségek továbbra is fennállnak: a lányok minden évfolyamon jobban teljesítettek szövegértésből, mint a fiúk. Ráadásul Budapestet több évfolyamon is lekörözte számos vármegye.