60 év után újraindul a tanítóképzés a Soproni Egyetemen Felsőoktatás
Székács Linda

60 év után újraindul a tanítóképzés a Soproni Egyetemen

A felsőoktatási felvételin már akár ide is jelentkezhettek.

Az egri Eszterházy Károly Katolikus Egyetemmel együttműködve hat évtized után 2026-tól ismét lesz tanító alapszak a Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Karán - közölte lapunkkal az egyetem.

Sopronban csaknem száz évig működött tanítóképzés, amely az 1950-es évek végén szűnt meg; most viszont a Magyar Akkreditációs Bizottság egyhangú döntése alapján szeptembertől ismét tanítható lesz.

Prof. Dr. Fábián Attila, a Soproni Egyetem rektora elmondta: „az új szak keretében a hallgatók választhatnak a négyéves nappali és levelező képzés, valamint a rövidített – óvodapedagógus diplomások számára kínált négy féléves forma között.

A program különlegessége, hogy a hagyományos műveltségi területek mellett speciális ismeretköröket is kínál, így kiemelt hangsúlyt kap az óvoda-iskola átmenet kérdésköre, a fenntarthatóság, valamint a sajátos nevelési igényű gyermekek támogatása.

A jövőben több soproni általános iskola is gyakorlóhelyként szolgál majd a tanításhoz.

„A Benedek Elek Pedagógiai Kar mindig is hallgatóközpontú intézmény volt. Most egy történelmi hagyományt folytatva, a 21. század elvárásaihoz igazodva nyitjuk meg kapuinkat a leendő tanítók előtt. Az a szemlélet, amely a személyes odafigyelésre, a tehetséggondozásra és a különféle problémákkal küzdő gyermekek támogatására épül, mintát is kíván adni. Hiszen ahogy az egykori diákok évtizedek múlva is emlékeznek tanáraikra, úgy a jelenlegi képzésben részt vevő hallgatók is életre szóló tapasztalattal gazdagodnak, amit visznek majd tovább” – hangsúlyozta Dr. habil. Varga László, a Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Karának dékánja.

 

Szabadszedéses menza: így működik az átállás az iskolákban Közoktatás Gál Luca

Szabadszedéses menza: így működik az átállás az iskolákban

Egyre több iskola vezeti be a szabadszedéses menzát, amelynek köszönhetően a diákok maguk dönthetik el, mit és mennyit szeretnének enni. Ez nemcsak az étkezési élményt javítja, hanem a kidobott étel mennyiségét is jelentősen csökkenti. Sok helyen azt tapasztalják, hogy a rendszer bevezetése után többen fizetnek be az iskolai étkezésre, köztük olyanok is, akik korábban nem éltek ezzel a lehetőséggel.