Hallgatói népszavazást indított a HÖOK a lakhatásról, ösztöndíjakról és az intézményi autonómiáról Felsőoktatás
Székács Linda

Hallgatói népszavazást indított a HÖOK a lakhatásról, ösztöndíjakról és az intézményi autonómiáról

A "következő két év legfontosabb ügyeiről" szavazhatnak a magyar egyetemisták a HÖOK külön erre a célra létrehozott hallgatói népszavazásán.

 

Érezted már, hogy a lakhatás minősége, elérhetősége vagy ára akadályt jelent a számodra?

Tapasztaltad már, hogy a tanult tárgyak nem minden esetben adnak valódi, a munkaerőpiacon hasznosítható tudást?

Úgy érzed, hogy a megélhetésedhez szükséges pénzügyi támogatások mértéke nem elegendő?

- többek között ilyen és ezekhez hasonló problémákra kérdeznek rá a szeptember 1-jén elindult szavazáson, amit egy hét alatt több mint ötezren töltöttek ki.

Mindezek mellett a kérdőívben szerepelnek a kutatási lehetőségekhez, közösségi élethez és az intézményi autonómiához kapcsolódó kérdések is, és hogy melyik két területen van a legnagyobb szükség változásra.

 

A kérdőívnek több apropója is van. Ahogy azokról az Eduline-on is beszámoltunk már több alkalommal, a magyar egyetemisták közel fele tartja magát inkább munkavállalónak, mintsem tanulónak, ennek ellenére minden hatodik hallgatónak megoldhatatlan feladatnak bizonyulna egy százezer forintos extra kiadás finanszírozása. A technikumi tanulók magasabb ösztöndíjakat kapnak, mint az egyetemi hallgatók, Hadházy Ákos pedig épp a napokban posztolt arról, hogy milyen állapotok vannak a Budapesti Műszaki Egyetem egyik kollégiumában - ami csak egy a sok, szintén felújításra szoruló egyetemi kollégium közül.

A hallgatói népszavazást ide kattintva tudjátok kitölteni.

 

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből Közoktatás Gál Luca

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből

A 2025-ös országos kompetenciamérésen összességében javultak a diákok történelemből elért eredményei, ám az ötödikeseknél komoly visszaesés látszik: 2024-hez képest átlagosan 47 képességponttal gyengébb eredményt értek el. Minden más évfolyamon viszont legalább 32 ponttal jobb teljesítményt mértek, mint egy évvel korábban. Egy nagydobosi iskola, túlszárnyalva az országos átlagot, messze a legjobbak között teljesített a 6. évfolyamos felmérésen.