Tanulást segítő társasjátékot fejlesztett egy magyar egyetemista Felsőoktatás
Gál Luca

Tanulást segítő társasjátékot fejlesztett egy magyar egyetemista

A „kígyók és létrák” régi retró játékot alapul véve készített el a társast a hallgató.

Magda Donát, a Széchenyi István Egyetem mérnökinformatika szakos hallgatója SZEsnake néven saját fejlesztésű társasjátékot készített, amely a többi hallgató tanulását segíti.

Az ötlet dr. Kovács Katalintól, az Informatika Tanszék vezetőjétől származik. A társasjáték első változata a mérnökinformatikus és gazdaságinformatikus szak elsőéveseinek lett kitalálva, de a feladatkártyák változtatásával bármely tudományterület képzéseire átültethető.

 

Dr. Kovács Katalin, a Széchenyi István Egyetem Informatika Tanszékének vezetője és Magda Donát mérnökinformatikus hallgató

Az SZEsnake célja segíteni a hallgatók tanulását és a tudásuk visszaellenőrzését, miközben közösséget épít, fejleszti a kommunikációs készségeket, és nem mellesleg szórakoztat is.

„A szakmai alapozó tárgyak könnyebb elsajátítása érdekében kerestem olyan, a fiatalok számára izgalmas oktatási módszert, amellyel könnyebben sajátíthatják el a szükséges ismereteket és a mérnöki gondolkodásmódot. Az egyik hallgatómmal ötleteltünk, aki továbbgondolta az eredeti elképzelést, és arra vállalkozott, hogy az ismert „kígyók és létrák” nevű játék felelevenítésével készít egy oktatási célú társasjátékot. Végül az első egyetemi félév összes szakmai tárgyának tudásanyagából állította össze a feladatkártyákon szereplő kérdéseket" – mesélte az oktató.

A játék alkalmas arra, hogy a feladatkártyák kérdéseinek változtatásával más karok, más szakterületek is alkalmazzák az oktatásban, amelyre „házon belül” már van is érdeklődés.

A hallgató időközben a második változat tervezésének is nekifogott, amely az online térbe helyezi át a játékot, s amellyel a játékosok akár egyénileg is fejleszthetik majd magukat. Bízik benne, hogy ezzel a módszerrel sok társának tud segíteni a felkészülésben.