Ápolóképzést segítő VR- és e-learning platformot fejlesztettek Felsőoktatás
Eduline/MTI

Ápolóképzést segítő VR- és e-learning platformot fejlesztettek

A szimulációk segítségével olyan munkahelyi helyzetekre is felkészülhetnek a hallgatók, amelyeket a való életben is tudniuk kell majd ismerni és kezelni.

Háromdimenziós, interaktív, szimuláción alapuló VR- és e-learning platformot fejlesztett a Mozaik Kiadó Kft. a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) Egészségtudományi és Szociális Képzési Karával együttműködve – írja az MTI.

A 630 millió forintból létrejött oktatási platform elsősorban az ápolójelöltek és ápolók számára fog nagy segítséget jelenteni.

A Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap támogatásával megvalósult projekt az elmélet elsajátítása és az embereken történő kipróbálás között hozott létre élethű szimulációs fázist.

Az oktatási megoldás virtuális környezetben szimulálja azokat a körülményeket és eseményeket, amiket a hallgatóknak tudniuk kell kezelni, megoldani, átlátni majd a mindennapi munkájuk során - közölték.

Az e-learning rendszer elemei között olyan korszerű digitális tananyagok, 3D-animációk, videók és élethű VR-szimulációs gyakorlati terek vannak, amelyek az anatómia, az élettan, a fizioterápia, az ápolástan, a preventív egészségügyi gondozás tudományterületeinek tananyagát dolgozzák fel.

 

"Elveszik a lehetőséget a normális sportolástól" - a szülőknek és a diákoknak is teli a hócipője a mindennapos testneveléssel Közoktatás Székács Linda

"Elveszik a lehetőséget a normális sportolástól" - a szülőknek és a diákoknak is teli a hócipője a mindennapos testneveléssel

Míg a mindennapos testnevelésre vonatkozó szabály szigorításával a kormány a gyerekek egészségét kívánta erősíteni, a szülők szerint a hatás éppen ellentétes: a diákok kimerülnek, frusztráltak lesznek, és lassan elidegenednek a mozgástól a heti öt iskolai testnevelés miatt, amik közül tavaly óta már csak a versenysportolók hagyhatnak ki kettőt.