Tanárképző kart indít a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Felsőoktatás
Székács Linda

Tanárképző kart indít a Nemzeti Közszolgálati Egyetem

Jövő szeptemberben indul.

"Nemeskürty István nevét viselő tanárképző kart indít a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE). A leendő hallgatókat 2025-től fogadó új karon a pedagógusképzés széles spektruma megtalálható lesz, emellett átfogó bölcsészettudományi képzés is indul" - közölte a felsőoktatási intézmény kedden.

Közleményükben azt írják, a Kormány tervei szerint a jövőben a tanártovábbképzés módszertani alapjának és szakmai programjának kialakításáért felelős központot, illetve a tanártovábbképzés lebonyolításért felelős szervezési egységet is kialakítanak az NKE-n. Ehhez új kutatóhelyek alapítására, továbbá új oktatási és képzési helyszínek létrehozására és a meglévő kollégiumi kapacitások bővítésére van szükség, emiattt további infrastrukturális fejlesztéseket hajtanak majd végre a Ludovika Campuson.

"Az NKE tanárképzése 2025. szeptember 1-jén indul, az új tudományos műhely pedig már 2024. szeptember 1-jén megkezdi munkáját, míg a tanártovábbképzés új rendszerének kialakítása folyamatban van a Belügyminisztérium irányításával" - írják, hozzátéve, hogy az "NKE tanárképzését választók olyan gyakorlatorientált, mentortanárok által támogatott, kiscsoportos képzésben részesülnek, amelynek keretében egyaránt van lehetőség tanár- és bölcsészdiploma megszerzésére."

Frissítés (03.20. - 14:26)

A Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) tiltakozik az átalakítás ellen

A PSZ lapunknak küldött közleményében tájékoztatott arról, hogy megdöbbenéssel szembesültek azokkal az elmúlt napokban megjelent információkkal, amelyek arra utalnak, hogy a kormány az oktatás egészét ideológiai alapokra helyezné, amivel a társadalom szétszakadását erősítené.

Bár hivatalos tájékoztatást a kormányzati elképzelésekről nem kaptak, de a részintézkedések szerintük azt mutatják, hogy a kormány határozott szándéka a társadalom szétszakítása és a pedagógusok megosztása. Ezt pedig alátámasztja az is, hogy a hátrányos helyzetű gyerekeket oktató iskolákban tanító tanárok képzését az egyházi felsőoktatási intézményekre, az „általános” tanárképzést pedig a modell-váltott egyetemekre bíznák. Szerintük az ilyen rendszerszintű átalakítást nem szabadna széles körű társadalmi vita, a szakma, a szakmai szervezetek és az oktatáspolitikusok bevonása nélkül véghez vinni.

Ezért a szakszervezet arra kéri a közoktatásért és a felsőoktatásért felelős minisztereket, hogy „nyilatkozzanak egyértelműen arról, hogy valóban támogatják-e a részinformációkból felsejlő átalakítást, az oktatás kasztosodásának kialakulását!”