Ösztöndíj a pedagógus hallgatók számára – már ma jelentkezhettek Felsőoktatás
Gál Luca

Ösztöndíj a pedagógus hallgatók számára – már ma jelentkezhettek

A Klebelsberg Központ idén ötödik alkalommal hirdette meg a pedagógus hallgatók számára létrehozott ösztöndíj programját.

A Klebelsberg Képzési Ösztöndíj Program kifejezetten a pedagógus hallgatók tanulmányait szeretné pénzbeli ösztöndíjjal támogatni. Emellett a diploma megszerzése után garantáltan a képzettségüknek megfelelő állást biztosít az ösztöndíjasok számára.

A programban azok vehetnek részt, akik a pályázat benyújtásának időpontjában egységes, osztatlan tanárképzésen, illetve gyógypedagógia, vagy tanító alapképzési szakon megkezdték tanulmányaikat. Azok jelentkezését is várják, akik a meghatározott szakokon már régebb óta folytatnak tanulmányokat.

Az ösztöndíjba résztvevő egyetemisták 125 ezer, 250 ezer, vagy akár 375 ezer forintot is kaphatnak félévenként. Az elbírálás függ a tanulmányi eredményeitektől, a szakotok típusától, illetve attól, hogy a diploma megszerzése után a munkavállaláshoz milyen régiót preferáltok.

Az új pályázatokat október 27-ig (péntekig) tudjátok benyújtani elektronikus formában, illetve postai úton/ügyfélkapun keresztül.

Az ösztöndíj programra a 2022/2023. tanévben 471 hallgató nyújtott be sikeres pályázatot. 179 gyógypedagógiai szakos, 156 osztatlan tanárképzésben résztvevő és 136 tanítói alapképzésből érkező hallgató jelentkezett a programba. Idén a Klebelsberg Központ legalább 435 új pedagógust készül elhelyezni a program keretében.

A pályázattal kapcsolatos további információkat ezen az oldalon találjátok.

 

 

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.