Rengeteg egyetemista küzd lelki problémákkal, több segítségre lenne szükségük Felsőoktatás
Eduline

Rengeteg egyetemista küzd lelki problémákkal, több segítségre lenne szükségük

Egy brit kutatás mielőbbi változást sürget az egyetemeken, hogy minél többen kaphassanak megfelelő mentálhigiénés segítséget.

A brit kutatásban 7200 hallgató vett részt. A megkérdezettek közel fele (47 százalék) érzi úgy, hogy lelki nehézségei negatívan hatnak az egyetemi élményeikre.

A nyolcvan brit egyetemre kiterjedő kutatás kiemelte, hogy a válaszadók 57 százaléka már igénybe vett valamilyen segítséget, legyen az tanácsadás, segélyvonal, önsegítő tartalom vagy kör. A kutatást végző Humen alapítvány alapítója, River Hawkins a BBC-nek úgy fogalmazott, hogy bár előremutató, mennyi egyetem fogalkozik a mentális egészséggel, azonnali fejlesztésekre van szükség ezen a téren.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.