Húzódik a szegedi professzor ügye, akit rasszista kijelentései miatt panaszoltak be Felsőoktatás
Eduline

Húzódik a szegedi professzor ügye, akit rasszista kijelentései miatt panaszoltak be

Egy-két hét múlva dönthet a Szegedi Tudományegyetem a rasszista hangvételű óra miatt bepanaszolt professzor sorsáról.

„A vizsgálat remélhetőleg egy-két héten belül lezárul, és a Szegedi Tudományegyetem megteszi a szükséges lépéseket” – válaszolta Rovó László, a Szegedi Tudományegyetem rektora Szél Bernadett független országgyűlési képviselő levelére, aki arra volt kíváncsi, hogy mikor jutott el a rektorhoz a hallgatók panasza Gulyás László órájával kapcsolatban, és mikor indított vizsgálatot az ügyben az egyetem vezetése.

A képviselő a kérdésekre nem kapott választ - írja a hvg.hu -, csak egy kimerítő tájékoztatást arról, milyen lehetőségük van a diákoknak, ha valamilyen, akár a Gulyás László professzor kurzusán tapasztalt esettel találkoznak.

Ahogy korábban beszámoltunk róla, belső vizsgálat indult a Szegedi Tudományegyetemen egy februári online előadás miatt - az intézménynél hallgatók tettek panaszt, állításuk szerint ugyanis az órát tartó Gulyás László professzor többször tett rasszista, homofób, szexista megjegyzéseket.

Az érintett kar dékánja a hvg.hu forrásai szerint már közel két hete átadta az egyetem vezetésének az összegyűjtött anyagot, akkor úgy tűnt, a rektor pár napon belül dönt is az ügyben, azonban információik szerint az akták most visszakerültek a dékánhoz, hogy újabb adatgyűjtéssel egészítse ki az eddig feltárt körülményeket.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.