"Idén nem felvételizünk" - végzős középiskolások nyílt levele Vidnyánszky Atillának Felsőoktatás
Eduline

"Idén nem felvételizünk" - végzős középiskolások nyílt levele Vidnyánszky Atillának

A Színház- és Filmművészeti Egyetem (SZFE) kuratóriumának elnöke korábban azt mondta, a tanárok beszélték le a diákokat arról, hogy felvételizzenek a Színműre. A középiskolások egy csoportja most erre a kijelentésre válaszolt.

Mi azok a drámatagozatosok vagyunk, akiket Ön szerint "agitáltak a tanárok", hogy ne menjünk a Színház- és Filmművészeti Egyetemre. Most azt érezzük, nemhogy kötelez a szolidaritás, de válaszolni akarunk Önnek a kételyek eloszlatása végett

- így kezdődik az a nyílt levél, amit tizenkét középiskolás Vidnyánszky Attilának címzett, miután a kuratórium elnöke azt állította, a felvételi előtt álló diákokat a tanáraik győzködték arról, hogy ne jelentkezzenek a Színművészetire. A bejegyzést a hvg.hu szúrta ki.

Ahogy a diákok írták, normális körülmények között ők most felvételiztek volna az egyetemre, és csak azért nem mennek külföldre, mert itthon szeretnének alkotni. "Most tanácstalanul állunk, várva a csodát, a hírt egy másik, alternatív Színműről, ahol azzal foglalkoznánk, amivel érdemes: a művészettel, nem a politikával".

Az átalakítással elvették tőlünk az egyetlen olyan továbbtanulási lehetőséget, ami még független művészi értékeket képviselt, ahol tere volt a fantáziának, a szabadságnak: és ami sok évig mindannyiunk álma volt. Most nincs hová felvételizni, hiszen ezen kívül nem létezik színművészeti felsőoktatás Magyarországon

 - írták az ország három legnevesebb, drámaszakot is indító középiskolájában tanuló diákok, akik hozzátették: "Mi, az aláírók idén nem felvételizünk. A mi döntésünk volt, senki nem befolyásolt, a nevünket ezért vállaltuk. De mindhárom iskola mindegyik diákjának nevében beszélünk".

A teljes bejegyzést itt nézhetitek meg:

NYÍLT LEVÉL VIDNYÁNSZKY ATTILÁHOZ A február 25-i, Magyar Nemzetben megjelent videónyilatkozatának margójára Tisztelt...

Közzétette: Gábor Bolla – 2021. március 3., szerda

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.