A Szegedi Tudományegyetem szenátusa megszavazta a fenntartóváltást Felsőoktatás
Eduline

A Szegedi Tudományegyetem szenátusa megszavazta a fenntartóváltást

Délben indult a szenátusi ülés az egyetem modellváltásáról.

29 igen, 16 nem és 7 tartózkodás mellett a Szegedi Tudományegyetem szenátusa elfogadta az egyetemi modellváltást, így a jövőben alapítványi fenntartásban működnek. 

Pécsen ezekben a percekben szavaznak majd. A hvg.hu információi szerint Szabó Gábor korábbi rektor, a tárgyalódelegáció vezetője a vita során többször is elmondta, amennyiben bármilyen feltétel nem teljesül, nemet mond a kormányzatnak.

Honnan indult az erőltett menet?

Még január elején röppent fel a hír, hogy több másik egyetem mellett a Szegedi Tudományegyetemen (SZTE) is előkerült a fenntartóváltás kérdése, ezt SZTE is elismerte. Bár nagy volt a kapkodás a döntés körül, az átalakítással kapcsolatban Rovó László, az egyetem rektora azt mondta, "nincs semmilyen nyomás, még az sem biztos, hogy lesz egyetemi átalakulás". A fenntartóváltás ellen azonban aláírásgyűjtésbe kezdtek. Az M1 szerda délutáni hírösszeállításában pedig már tényként kezelték, hogy modellt vált a Szegedi Tudományegyetem.

Tegnap a Semmelweis Egyetem is megszavazta a tervezetet, így az orvosi egyetem is átkerül egy alapítványhoz az állami fenntartótól, hasonlóan a Debreceni Egyetemhez, ahol egy hete szavazták meg az átállást.

Az egyetemek átalakításával kapcsolatos folyamatosan frissülő cikkeinket itt találjátok.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.