Felülvizsgálná a teljes bolognai rendszert a rektori konferencia Felsőoktatás
Eduline/MTI

Felülvizsgálná a teljes bolognai rendszert a rektori konferencia

Legalábbis a nyáron társelnökké választott Mocsai Lajos ezt nyilatkozta.

A Magyar Rektori Konferencia (MRK) egyik legfontosabb feladata jelenleg a bolognai egyezmény revíziója

- jelentette ki a kormánypárti Magyar Hírlapnak adott interjúban Mocsai Lajos, a Testnevelési Egyetem rektora, akit nem mellesleg nyáron az MRK társelnökévé választottak.

Szerinte ez a munka a teljes képzési spektrumot érinti. Szó van például a jelenlegi többciklusú képzés jogszabályi követelményeinek teljesíthetőségéről, a felsőoktatási szakképzések helyzetéről, a szakképzés átalakításának hatásairól, a felnőttképzés fejlesztésének lehetőségeiről vagy a különböző képzési szintek közötti átjárhatóságról. Mindezeken felül feladatának nevezte a képzési és kimeneteli követelmények felülvizsgálatát.

Illetve hozzátette, a most aktuális egyetemi átalakítások tapasztalatit is vizsgálják, illetve azt is kiemelte, a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciája is résztvevője a megbeszéléseknek. Valamint a képzési szintek átjárhatóságával kapcsolatban felmerült a mikrokreditek fogalma is. Arra a kérdésre, hogy pontosan mit jelent a mikrokreditek rendszere, Mocsai Lajos nagyon titokzatosan azt mondta: "ez annyit jelent, hogy az egyes területeknél az alacsonyabb képzési szinteken lehetnek olyan mikrokreditek, amelyek a felsőbb oktatási színtérre való bekerülést könnyítik meg".

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni? Felsőoktatás Vendégszerző

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni?

Sokan álmodoznak arról, hogy külföldön tanuljanak, de amikor választani kell a brit és az amerikai egyetemek között, könnyű elveszni. Mindkét rendszer világszínvonalú, mégis másképp működik: eltér a tanórák felépítése, a felvételi folyamata, a közösségi élet és a mindennapok ritmusa. Ritli Zsanett írása, aki a University of St. Andrews alumnájaként és jelenlegi Fulbright-ösztöndíjas NYU hallgatóként mindkét felsőoktatási rendszerben első kézből szerzett tapasztalatot.