Betiltották a személyes előadások és szemináriumok megtartását az ELTE TTK-n Felsőoktatás
Eduline

Betiltották a személyes előadások és szemináriumok megtartását az ELTE TTK-n

Nem lesznek személyes előadások és szemináriumok ősztől az Eötvös Loránd Tudományegyetem Természettudományi Karán - jelentette be az egyetem.

A „hibrid” oktatási rend kidolgozásakor kezdettől számítottunk arra, hogy a járványügyi helyzet romlása kikényszerítheti a jelenléti oktatás korlátozását vagy megszüntetését. Bíztunk benne, hogy ez később fog bekövetkezni

- írja az egyetem közleményében. Az elmúlt napok emelkedő fertőzési esetszámait látva a kar dékáni vezetése úgy határozott, hogy azonnali hatállyal megtiltja valamennyi előadás és szemináriumi gyakorlat jelenléti formában történő megtartását.

Ezeket az óratípusokat 2020. augusztus 31-től távolléti formában kell oktatni. Jelenléti formában a laborgyakorlat, szakmai gyakorlat és terepgyakorlat típusú tárgyak oktatása folytatható.

Mivel ezutóbbiak jelentősen kisebb kockázatot jelentenek - teszi hozzá az intézmény közleményében - továbbra is személyesen lesznek megtartva.

A következő napokban egyeztetést kezdenek, amiben megvitatják majd, mennyiben szükséges és lehetséges a tanrend átalakítása az új helyzethez.

Az állami félévek elévülhetnek? - újabb olvasói kérdés

Meg lehet vajon szakítani a tanulmányokat és később folytatni? Olvasónk arra volt kíváncsi, hogy el tudnak-e évülni az állami félévek.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni? Felsőoktatás Vendégszerző

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni?

Sokan álmodoznak arról, hogy külföldön tanuljanak, de amikor választani kell a brit és az amerikai egyetemek között, könnyű elveszni. Mindkét rendszer világszínvonalú, mégis másképp működik: eltér a tanórák felépítése, a felvételi folyamata, a közösségi élet és a mindennapok ritmusa. Ritli Zsanett írása, aki a University of St. Andrews alumnájaként és jelenlegi Fulbright-ösztöndíjas NYU hallgatóként mindkét felsőoktatási rendszerben első kézből szerzett tapasztalatot.