Újabb rangsor: két magyar intézmény a világ legjobb informatikai képzést indító egyetemei között Felsőoktatás
Eduline

Újabb rangsor: két magyar intézmény a világ legjobb informatikai képzést indító egyetemei között

Az ELTE és a Szegedi Tudományegyetem került be idén a brit Times Higher Education 2020-as informatikai felsőoktatási rangsorába.

Ma hozták nyilvánosságra a Times Higher Education (THE) 2020-as szakterületi rangsorai közül a következőt: az informatikai képzéseket felsoroló részlistát.

A magyar egyetemek közül az Eötvös Loránd Tudományegyetem és a Szegedi Tudományegyetem került be a listába, mind két intézmény a 601+ kategóriába került.

A szakterületi rangsorok összeállítása során a THE hasonló módszertant alkalmaz, mint az összesített egyetemi világranglista esetében. A rangsor összeállítói nézik például a tanárok és diákok arányát, a külföldi hallgatókat és a férfi-női arányokat is.

A listát egyébként idén az Oxford vezeti, második helyen a  Stanford Egyetem, harmadik helyen pedig a svájci ETH Zürich áll. Ez utóbbi intézményt kivéve a lista első tíz helyét jobbára amerikai és brit egyetemek foglalják el, az élbolyba más országokból például a National University of Singapore (11. helyen), a szintén szingapúri Nanyang Technological Egyetem (13. helyen), illetve a kínai Tsinghua Egyetem került be.

Friss egyetemi rangsor: újra a legjobbak között az ELTE a bölcsészettudományokban

Az ELTE egyetlen magyar egyetemként került be a brit Times Higher Education 2020-as bölcsészettudományi felsőoktatási rangsorába - írja az egyetem.

Tetszett a cikk? Iratkozz fel hírlevelünkre

Ha szeretnéd megkapni legfrissebb cikkeinket az érettségiről, az egyetemi-főiskolai és a középiskolai felvételiről, ha érdekelnek a felsőoktatás, a közoktatás, a nyelvoktatás és a felnőttképzés legfontosabb változásai, iratkozz fel hírleveleinkre.

Kompetenciamérés 2025: javuló eredmények, vidéki fölény, óriási különbség a fiúk és lányok között szövegértésben Közoktatás Gál Luca

Kompetenciamérés 2025: javuló eredmények, vidéki fölény, óriási különbség a fiúk és lányok között szövegértésben

Megérkeztek a 2025-ös országos kompetenciamérés szövegértési eredményei, és a számok több szempontból is beszédesek. A magyar diákok teljesítménye összességében javult a tavalyihoz képest. Ugyanakkor a nemek közötti különbségek továbbra is fennállnak: a lányok minden évfolyamon jobban teljesítettek szövegértésből, mint a fiúk. Ráadásul Budapestet több évfolyamon is lekörözte számos vármegye.