Így tanulhattok külföldön ösztöndíjjal: újabb lehetőséget mutatunk Felsőoktatás
Eduline

Így tanulhattok külföldön ösztöndíjjal: újabb lehetőséget mutatunk

Megjelent a 2019/2020-as tanévre szóló Campus Mundi pályázati felhívás – ha részképzésen vennétek részt külföldön, ezeket a dátumokat érdemes észben tartani.

A célországokban az itthoni tanulmányaitokhoz kapcsolódó alap-, mester- vagy doktori részképzésben vehettek részt. A részképzés során a fogadó intézményben legalább 10 kreditet kell sikeresen teljesítenetek.

Azokon a külföldi egyetemeken, ahol nincs kreditrendszer, a képzés elvégzéséhez heti minimum 20 órában szükséges kurzusokra járnotok, ezt a fogadó intézmény igazolja majd.

Az ösztöndíj lehetőséget biztosít kutatómunkára is, ha ez a szakdolgozatotok vagy a doktori disszertációtok elkészítéséhez szükséges. Viszont ebben az esetben a pályázati felületen szükséges jeleznetek, hogy a kiutazásotok kutató célú.

A pályázati határidők:

Összes ország (Izrael, Egyiptom, Oroszország, Kína kivételével): 2019. február 17.
Oroszország: 2019. január 17.
Kína: 2019. január 20.

Magyar egyetemisták egzotikus helyeken: távol Európától

Anglia, Németország, Ausztria, Franciaország, Olaszország, Spanyolország − a legtöbb magyar hallgató ezeket az országokat célozza meg ösztöndíjasként, de vannak olyan kalandvágyó egyetemisták, akik több tízezer kilométerre találtak rá arra az egyetemre, kutatóintézetre, vállalatra, ahol szívesen tanulnának, szereznének szakmai tapasztalatot. Négy volt ösztöndíjas mesélt élményeiről, kalandjairól, na meg arról, mit „hoznának haza" a kinti oktatási rendszerből.

 

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.