A világ legjobbjai közé került a Pannon Egyetem Felsőoktatás
MTI

A világ legjobbjai közé került a Pannon Egyetem

A világ 150 legjobb vegyészmérnöki képzést nyújtó intézménye közé sorolta a veszprémi Pannon Egyetemet az Academic Ranking of World Universities (ARWU) által 2003 óta minden évben összeállított és közzétett Shanghai Ranking.

Az egyebek mellett a tudományos publikációk számának és tudományos értékének figyelembevételével összeállított nemzetközi lista szerint vegyészmérnöki tudományterületen a Pannon Egyetem egyedüli magyar és legjobb kelet-európai egyetemként került a világ legjobb képzőhelyei közé. 

Az intézmény az MTI-hez eljuttatott közleményben az oktatás színvonala mellett az elért kutatási eredményeknek, a tudományos publikációk kimagasló számának és minőségének, valamint a kiterjedt és hatékony vállalati együttműködéseinek tulajdonítja a sikert.

Ez az eredmény jó példát mutat és mércét állít "a magyarországi és a kelet-európai felsőoktatási tér többi, vegyészmérnöki képzésben érintett szereplőjének, ugyanakkor egyértelmű és fontos visszajelzés a hazai vegyipari cégeknek" - idézi a közlemény a brit vegyészmérnöki kamara által is akkreditált intézmény rektorát, Gelencsér Andrást. 

Az oktatói és kutatói eredményekhez jelentős mértékben hozzájárulnak az egyetem szakmai együttműködő partnerei - a BorsodChem Zrt., a Mol-csoport, a Richter Gedeon Nyrt. és a Sanofi Zrt. -, amelyek Magyarország és a térség meghatározó és innovatív vegyipari nagyvállalatai, és "a végzős hallgatók biztos munkaadói" - írták.

Itt a HVG 2019-es felsőoktatási rangsora: ismét az ELTE áll az élen

Az Eötvös Loránd Tudományegyetem, a Szegedi Tudományegyetem és a Debreceni Egyetem vezeti a HVG 2019-es felsőoktatási rangsorát, de a karok listáján is az ELTE szerezte meg az első két helyet, a legjobb eredményt az intézmény bölcsészkara érte el.

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből Közoktatás Gál Luca

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből

A 2025-ös országos kompetenciamérésen összességében javultak a diákok történelemből elért eredményei, ám az ötödikeseknél komoly visszaesés látszik: 2024-hez képest átlagosan 47 képességponttal gyengébb eredményt értek el. Minden más évfolyamon viszont legalább 32 ponttal jobb teljesítményt mértek, mint egy évvel korábban. Egy nagydobosi iskola, túlszárnyalva az országos átlagot, messze a legjobbak között teljesített a 6. évfolyamos felmérésen.