Itt a vége: egyetlen gólyatábort sem szervezhet 2015-től a HÖK Felsőoktatás
Eduline

Itt a vége: egyetlen gólyatábort sem szervezhet 2015-től a HÖK

Már februárban megszavazhatja a parlament a hallgatói önkormányzatok működését és a gólyatáborok szervezését szabályozó törvénymódosítást.

2015 első intézkedései közt szerepel a hallgatói önkormányzatok (HÖK) működésének átalakítása és a gólyatáborok szabályainak szigorítása - tájékoztatta a Magyar Nemzetet Palkovics László felsőoktatási államtitkár.

A parlament várhatóan már februárban megszavazza azokat a törvénymódosításokat, amelyek rendezik a HÖK felelősségvállalását, és egységes, szigorú kereteket szabnak az egyetemi, főiskolai rendezvényeknek, így a gólyatáboroknak is. Az államtitkár emlékeztetett, hogy a felsőoktatási stratégiában foglaltak szerint céges alapokra helyezik az egyetemi és főiskolai rendezvényszervezést, így a HÖK mint szervezeti egység a jövőben gólyatábort sem szervezhet önállóan.

Az Index már a harmadik, gólyatábor nemi erőszakról szóló beszámolót hozta nyilvánosságra kedden. Először az ELTE Tanító- és Óvóképző Karának fonyódligeti táborában történt bűncselekmény miatt indított nyomozást a Somogy megyei rendőrség, néhány héttel később pedig kiderült, hogy az ELTE jogi karának gólyatáborában tavaly történt hasonló bűncselekmény. Mezey Barna, az egyetem rektora már szeptemberben kijelentette, hogy változtatni fognak a gólyatáborok szervezésén.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.