Itt vannak a Felsőoktatási minőségi díj nyertesei: Debrecen, Veszprém, BME Felsőoktatás
Eduline

Itt vannak a Felsőoktatási minőségi díj nyertesei: Debrecen, Veszprém, BME

Kihirdették a Felsőoktatási minőségi díj ez évi nyerteseit: szervezeti egység kategóriában a Debreceni Egyetem műszaki kara kapta az elismerést, arany fokozatú elismerő oklevélben részesült a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem villamosmérnöki és informatikai kara, valamint a Pannon Egyetem mérnöki kara.

Felsőoktatási intézmény kategóriában a Szolnoki Főiskola ezüst fokozatú elismerést kapott, míg a Széchenyi István Egyetem bronz fokozatú elismerő oklevélben részesült. Hol végeznek a nemzetközi felsőoktatási rangsorban a magyar egyetemek? Összefoglalónkat itt olvashatod el.

Az évente kiosztott díjjal azoknak a felsőoktatási intézmények teljesítményét ismeri el a kormány, amelyek eredményesen alkalmazzák a minőségirányítási rendszert, ennek részeként folyamatos, stratégiai jellegű minőségfejlesztést valósítanak meg.

A Szolnoki Főiskola - ezüst fokozatú elismerést kapott


További elvárás, hogy az Európai minőségi díj követelményrendszerével összhangban támogassák az önértékelésen alapuló minőségfejlesztést, folyamatosan figyelemmel kísérjék és értékeljék a szolgáltatásaikat igénybe vevő partnerek elégedettségének alakulását, a gyakorlatban alkalmazzák az egymástól való tanulást, az összehasonlításon alapuló fejlesztést, valamint a sikeres megoldások átvételét.

A díjat elnyerők vállalják, hogy a pályázat kidolgozása által nyert tapasztalataikat közzéteszik az intézmény honlapján. Az elmúlt tanévben hat pályázat érkezett a Nemzeti Erőforrás Minisztériumba, kettőt felsőoktatási intézmény, négyet pedig felsőoktatási intézmény szervezeti egysége nyújtott be.

A pályázatok értékelése több szinten történt. Az önértékelésen alapuló pályázatokat először formai szempontból ellenőrizték, ezt követte a tartalmi értékelés, amelyet minden pályázat esetében három, egymástól független szakértő értékelése jelentett, akik ezután közös véleményt fogalmaztak meg. Az értékelők minden pályázót felkerestek, a látogatást követően fogalmazták meg javaslataikat és terjesztették azokat a független szakértőkből álló Felsőoktatási Minőség Díj és Minőségfejlesztési Bizottság elé.

MTI
A kínai nyelvtanulást forszírozná a kormány, pedig angolul sem tanulnak meg rendesen a diákok Nyelvtanulás Székács Linda

A kínai nyelvtanulást forszírozná a kormány, pedig angolul sem tanulnak meg rendesen a diákok

Országos felmérés keretei között méri fel Klebelsberg Központ, lenne-e igény a kínai nyelv bevezetésére a magyar közoktatásban. Hivatalos eredmények még nincsenek, a kezdeményezés azonban már most erősen megosztja a szülőket: míg egyesek lehetőséget látnak benne, mások inkább az angol nyelvoktatás megerősítését sürgetik. Sőt, van, aki attól tart, hogy a kínai nyelv tanításának a magyar iskolákban a politikához lenne köze.