A győri Széchenyi István Egyetem csapata nyerte el a zsűri technikai megoldásokért odaítélt díját az alternatív meghajtású járművek számára a németországi Lausitzban rendezett európai Shell Eco-marathon Europe versenyen.
Az egyetem tájékoztatása szerint a nap folyamán adták át az elismerést, amellyel a 222 csapat közül a győri napelemes autó tervezési, kivitelezési, innovatív, technikailag és műszakilag kimagasló megoldásokat magában foglaló konstrukciós munkáit ismerték el.
Március végén jelentette be a SZEnergy névre keresztelt csapat, hogy valamelyest átalakították napelemes autójukat, hogy megvédhessék elsőségét a május végi németországi viadalon.
Szauter Ferenc csapatvezető akkor elmondta: továbbra is 138 kilós a jármű, amelyet - a kiírásnak megfelelően - a rádióval és egyéb utazó felszerelésekkel együtt legalább hetvenkilós sofőr irányít majd. A tetőn elhelyezett 119 és az oldalanként felszerelt 70 napelem hatásfokát viszont sikerült mintegy négy százalékkal javítani, miközben a kocsi gördülési mutatója és stabilitása is jobb a korábbinál - közölte.
A SZEnergy Team három éve a dél-franciaországi Nogaróban rendezett versenyen diadalmaskodott először a napenergia-kategóriában, majd a következő két évben a németországi Lausitzban is megvédte elsőségét. A viadal célja minél nagyobb távot megtenni a lehető legkevesebb üzemanyag felhasználásával.
MTI
Március végén jelentette be a SZEnergy névre keresztelt csapat, hogy valamelyest átalakították napelemes autójukat, hogy megvédhessék elsőségét a május végi németországi viadalon.
Szauter Ferenc csapatvezető akkor elmondta: továbbra is 138 kilós a jármű, amelyet - a kiírásnak megfelelően - a rádióval és egyéb utazó felszerelésekkel együtt legalább hetvenkilós sofőr irányít majd. A tetőn elhelyezett 119 és az oldalanként felszerelt 70 napelem hatásfokát viszont sikerült mintegy négy százalékkal javítani, miközben a kocsi gördülési mutatója és stabilitása is jobb a korábbinál - közölte.
A SZEnergy Team három éve a dél-franciaországi Nogaróban rendezett versenyen diadalmaskodott először a napenergia-kategóriában, majd a következő két évben a németországi Lausitzban is megvédte elsőségét. A viadal célja minél nagyobb távot megtenni a lehető legkevesebb üzemanyag felhasználásával.
MTI