Manipulatív oktatási kérdés után csonkolná meg az egyetemeket a kormány? Felsőoktatás
Eduline

Manipulatív oktatási kérdés után csonkolná meg az egyetemeket a kormány?

A kormány felsőoktatásra vonatkozó kérdése mögött megbújó szándék „nyilvánvalóan népi felhatalmazás elnyerése az aranytojást tojó tyúk levágására: az államilag finanszírozott felsőoktatási férőhelyek csökkentése 54 ezerről 30 ezerre, és a felsőoktatási intézmények egy jelentős részének felszámolására. Félreértés ne essék: alapvetően nem – egyébként kívánatos – integrációról, hanem csonkolásról van szó” – olvasható az OktPolCafe legfrissebb bejegyzésében.

A szociális konzultáció felsőoktatási kérdése „valahogy így szól majd: vannak, akik szerint az oktatás rendszerét úgy kell átszervezni, hogy az állam közpénzből azokat a képzéseket támogassa elsősorban, amelyekkel valóban el is lehet helyezkedni. Mások szerint az oktatást nem kell a gazdaság igényeihez igazítani. Ön mit gondol erről? Érdemes a kérdést egy kicsit kicsomagolni, mert az oktatással kapcsolatos tévhitek egész kis csokrát mozgósítja egy nyilvánvalóan manipulatív cél érdekében” – olvasható az OktPolCafén. A teljes, a munkaerőpiac és az oktatás összefüggéseiről szóló bejegyzést itt olvashatod el.

eduline
Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.