Harmadik alkalommal startolt el Miskolcon a Föld napja alkalmából rendezett Elektromobil-futam; a megmérettetésen a műszaki megoldás alapján a Miskolci Egyetem hallgatói Gépész Car nevű csapata kapta az első helyet, és a közönség szavazatai alapján ők büszkélkedhetnek a „legdizájnosabb” autóval is.
A gépeket magyar felsőoktatási intézmények hallgatói csapatai tervezték és építették, hajtásukról 6-6 darab litium-ionos akkumulátor táplálta Bosch kéziszerszám gondoskodott, így a 69 járgányt összesen 480 fúró hozta mozgásba, amelyeket a pisztoly eldördülésekor a startvonalon illesztettek a csapatok versenygépeikbe.
A mérnökhallgatók számára a versenykiírás a meghajtáson kívül tág fejlesztési teret biztosított, ezért a küzdelemben a legkülönfélébb, olykor meglepő konstrukciók, hajtásláncok, futóművek és fékrendszerek mérkőztek egymással. Az ökoversenyautók esetében az önsúly és a pilóta tömege is meghatározó tényező volt, ebben a versenyműfajban nem csupán a kilók, hanem a dekák is számítottak.
Az eredmények szerint a műszaki megoldás alapján a Miskolci Egyetem hallgatói közül verbuválódott Gépész Car nevű csapat kreációját díjazta első helyezéssel a zsűri, és a közönség szavazatai alapján ők büszkélkedhetnek a „legdizájnosabb” autóval is. A kecskeméti GAMF karról érkező Racsni EMT csapat versenygépével a gokartos múlttal is bíró Bognár Alex futotta a leggyorsabb köridőt, így övé az idei Elektromobil-verseny legjobb pilótája cím.
A körversenyek végső győztese, azaz az idei év Leggyorsabb elektromobilja címet a kecskeméti GAMF Racsni EMT csapata által épített jármű vívta ki. A Bosch csoport legjobb Elektromobilja 2011-ben címmel pedig egy éven át a társaság budapesti fejlesztő központjának mérnökeinek Low Hanging Kardántengely nevű csapata büszkélkedhet. A verseny győzteseit a tárgyi nyeremények mellett stuttgarti tanulmányúttal jutalmazták a szervezők.
MTI
A mérnökhallgatók számára a versenykiírás a meghajtáson kívül tág fejlesztési teret biztosított, ezért a küzdelemben a legkülönfélébb, olykor meglepő konstrukciók, hajtásláncok, futóművek és fékrendszerek mérkőztek egymással. Az ökoversenyautók esetében az önsúly és a pilóta tömege is meghatározó tényező volt, ebben a versenyműfajban nem csupán a kilók, hanem a dekák is számítottak.
Az eredmények szerint a műszaki megoldás alapján a Miskolci Egyetem hallgatói közül verbuválódott Gépész Car nevű csapat kreációját díjazta első helyezéssel a zsűri, és a közönség szavazatai alapján ők büszkélkedhetnek a „legdizájnosabb” autóval is. A kecskeméti GAMF karról érkező Racsni EMT csapat versenygépével a gokartos múlttal is bíró Bognár Alex futotta a leggyorsabb köridőt, így övé az idei Elektromobil-verseny legjobb pilótája cím.
A körversenyek végső győztese, azaz az idei év Leggyorsabb elektromobilja címet a kecskeméti GAMF Racsni EMT csapata által épített jármű vívta ki. A Bosch csoport legjobb Elektromobilja 2011-ben címmel pedig egy éven át a társaság budapesti fejlesztő központjának mérnökeinek Low Hanging Kardántengely nevű csapata büszkélkedhet. A verseny győzteseit a tárgyi nyeremények mellett stuttgarti tanulmányúttal jutalmazták a szervezők.
MTI