A Myyearbook.com alapítója még nem szerzett diplomát, de az álláskereséssel valószínűleg nem lesz gondja: a közösségi oldalnak ma már 25 millió felhasználója van, ezzel egyike az Egyesült Államok leglátogatottabb oldalainak.
„Minden olyan gyorsan történt. Egyik nap még csak ötleteltünk, másnap meg már kaptunk egy 250 ezer dolláros ajánlatot” – mondta Catherine Cook a Daily Mailnek a jelenleg 20 millió dollárt érő honlap születéséről. Tíz dúsgazdag híresség, akinek még érettségije sincs - összefoglalónkat itt olvashatod el.
Az oldalt bátyjával kezdték el fejleszteni New Jersey-i otthonukban. „Emlékszem, amikor megkaptuk az iskolai évkönyvet 2005-ben. Azon keseregtünk, hogy mennyire szörnyű képet raktak be rólunk, amikor David egyszer csak megkérdezte: és mi lenne, ha mi választhatnánk ki a saját fotónkat? Mire én: és mi lenne, ha online megoszthatnánk másokkal? Így kezdődött az egész” – mesél a kezdetekről.
Eleinte a könyvek minden oldalát kézzel másolták be, később egy indiai fejlesztőcsapattal folytatták a munkát. „Nagyon izgalmas volt, de rengeteg idő ment el vele – miközben még órákra is kellett járnunk. Két végén égettem a gyertyát: nap közben iskolában voltam, aztán hajnali négyig az indiai programozókkal dolgoztam” – emlékszik vissza.
Néhány hónappal azután, hogy a honlap elkészült, az ország minden középiskolája számára hozzáférhetővé tették, és év végére a tagok száma már elérte az egymilliót. 2006-ra a vállalkozás kinőtte a családi házat, így egy pennsylvaniai irodaházba költöztek, ahol immár 12 programozó dolgozott a 16 éves középiskolás irányítása alatt. Dustin Moskowitznak, a Facebook egyik alapítójának és Bram Cohennek, a BitTorrent programozójának szintén nem volt szükségük diplomára ahhoz, hogy dollármilliókat keressenek fejlesztéseikkel. Róluk és más dúsgazdag feltalálókról itt olvashatsz bővebben.
A sikernek azonban ára volt. „Két órát aludtam egy nap. Nehéz volt egyszerre dolgozni és iskolába járni, de nem sokkal később leérettségiztem, és az üzlet is beindult. Ekkor döbbentem rá, hogy a magánéletem hogy megsínylette ezt az időszakot” – emlékszik vissza.
A honlap népszerűsége azonban töretlen. „A barátaim nagy részének nagyon tetszett az ötlet. Regisztráltak, és tanácsokkal halmoztak el, mint például hogy a tetszik gomb helyett arany csillagokat lehessen adni” – válaszolja arra a kérdésre, hogy minek köszönhető az oldal sikere. A honlapon rengeteg olyan alkalmazás van, amilyen a Facebookon nincs: például lehet szavazni a tagok népszerűségére. A Myyearbook már negyedannyi tagot számlál, mint a Myspace, a vállalatnál száz ember dolgozik a további fejlesztéseken.
eduline