Kínos plágiumbotrányba keveredett a politikus: ötből egy mondat nem az övé Felsőoktatás
Eduline

Kínos plágiumbotrányba keveredett a politikus: ötből egy mondat nem az övé

A német védelmi miniszter doktori dolgozatát elemző internetes aktivisták eddigi mérlege szerint a megvizsgált fejezetek egyötöde nem saját kútfőből származik, vagyis joggal minősíthető plágiumnak.

Karl-Theodor zu Guttenberg

A GuttenPlag platformon tevékenykedő elemzők hétfőn este közzétett jelentése szerint a disszertáció eddig átvilágított 16.325 sora közül 3521-ről bizonyosodott be, hogy nem Karl-Theodor zu Guttenberg fejéből pattant ki. Ez a megvizsgált oldalak 21,5 százaléka.

A fenti mennyiségen belül 1115 sor bizonyult "más forrásból származó komplett plágiumnak". További 1437 sort minősítettek az elemzők "rejtett plagiátumnak", azaz átfogalmazott idézetnek, amely "semmiképpen sem elhagyott idézőjelek révén keletkezett". A 475 oldalas disszertációnak 410 sorában találtak az amatőr kutatók idegen nyelvű szövegekből "fordított plagiátumokat".

A fentiek mellett az elemzők számos olyan részt is kimutattak a dolgozatban, amelyekhez kapcsolódik ugyan lábjegyzet, ám az az eredeti műnek csupán egy jelentéktelen részére hivatkozik, miközben nagyobb szövegrészeket Guttenberg a forrás feltüntetése nélkül emelt át doktori dolgozatába.

A védelmi miniszter visszautasítja a plágium vádját. A disszertációját summa cum laude minősítéssel befogadó bayreuthi egyetem március 6-ig adott időt a politikusnak arra, hogy hivatalos formában állást foglaljon a felhozott váddal kapcsolatban. A plágiumbotrányról bővebben itt olvashatsz.

MTI
"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.