Milyen jövő vár a magyar- és matematikatanárokra? Felsőoktatás
Edupress

Milyen jövő vár a magyar- és matematikatanárokra?

A "klasszikus" tanárszakokon kötelező lesz ismét bevezetni az osztatlan képzést, a művészeti tantárgyak oktatóit azonban a jövőben is 3+2 éves rendszerben képeznék.

A magyar, a történelem, a matematika és az angol szakon is kötelező lesz az osztatlan tanárképzés bevezetése - mondta Vancsó Ödön, a Nemzeti Erőforrás Minisztérium főosztályvezető-helyettese, aki hangsúlyozta, hogy a változás nem vonatkozik a zene- és rajztanárok képzésére, ahogy a speciális szakokon is megmarad a 3+2 éves rendszer. Milyen változások várnak a tanárokra és a tanárszakos hallgatókra? A fizetésekről, vizsgákról és a gyakornoki időről szóló összefoglalónkat itt olvashatod el.

Nem mindegy, hogy ki milyen tantárgyat választ - különbözőek lesznek a tanári szakok


A pedagógusképzés átalakításáról már megszületett a megállapodás, a főosztályvezető-helyettes szerint a február 4-i egyeztetéseken mindenki egyetértett a fő irányokkal, így ez a tervezet lesz a készülő felsőoktatási törvény pedagógusokról szóló részének alapja.

Pálinkás József, a Magyar Tudományos Akadémia elnöke korábban azt mondta: az egyciklusú képzést néhány jól meghatározott, összeillő tanárszakon kellene visszaállítani. "Aki azonban balett- és fizikaszakos tanár akar lenni, annak kedvéért nem kellene átalakítani az egész felsőoktatást. Hasonló esetekben a balett, majd a fizika szak elvégzésével válhatna tanár a jelentkezőből" - tette hozzá.

edupress

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.