Veszélyes kísérlettel sokkolták az egyetemistákat Cambridge-ben Felsőoktatás
Eduline

Veszélyes kísérlettel sokkolták az egyetemistákat Cambridge-ben

Kétszázötven fontot, vagyis körülbelül nyolcvanezer forintot kaptak azok a cambridge-i diákok, akik vállalták, hogy részt vesznek egy pszichiátriai kísérletben.

A kutatók tizenöt diákot injekcióztak be ketaminnal, amely Magyarországon és Nagy-Britanniában is kábítószernek minősülő anyag, ugyanis hallucinációkat, paranoiát, többórás emlékezetzavart, sőt akár eszméletvesztést is okozhat. Leginkább lónyugtatóként használják, a kutatócsoport azonban elsősorban a skizofrénia egyes tüneteihez hasonló mellékhatásai miatt vizsgálta a szert.

A The Sun című brit lapnak a kísérletben részt vevő egyik doktorandusz úgy nyilatkozott, rettegett és zavart volt, miután beadták neki a ketamint. „Ahogy megkaptam a drogot, hallucinálni kezdtem. Képtelen voltam tájékozódni, még a fürdőszobámig sem tudtam elmenni, mert egyszerűen nem találtam a bejáratot. Szükségem volt a pénzre, ezért vállaltam el a kísérletet, de soha többet nem teszek ilyet. Rettenetes élmény volt” – mondta.

 

John Mitchell, az alkohol- és drogfüggőséggel foglalkozó Rehab Guide szóvivője szerint az ehhez hasonló kísérletek rendkívül veszélyesek. „Rávenni embereket arra, hogy ketamint használjanak, mindezt pénzért? Ez minden fontos alapelvnek ellentmond. Természetesen a résztvevők szabadon dönthettek, de veszélyes játékot űztek” – magyarázta.

A kutatást vezető Paul Fletcher és Hannah Morgan tagadta, hogy az egyetemisták veszélyben lettek volna - tudományos eredményeik 2011 januárjában jelennek meg a Society of Biological Psychiatry című szakmai lapban.

eduline

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.