Veszélyes kísérlettel sokkolták az egyetemistákat Cambridge-ben Felsőoktatás
Eduline

Veszélyes kísérlettel sokkolták az egyetemistákat Cambridge-ben

Kétszázötven fontot, vagyis körülbelül nyolcvanezer forintot kaptak azok a cambridge-i diákok, akik vállalták, hogy részt vesznek egy pszichiátriai kísérletben.

A kutatók tizenöt diákot injekcióztak be ketaminnal, amely Magyarországon és Nagy-Britanniában is kábítószernek minősülő anyag, ugyanis hallucinációkat, paranoiát, többórás emlékezetzavart, sőt akár eszméletvesztést is okozhat. Leginkább lónyugtatóként használják, a kutatócsoport azonban elsősorban a skizofrénia egyes tüneteihez hasonló mellékhatásai miatt vizsgálta a szert.

A The Sun című brit lapnak a kísérletben részt vevő egyik doktorandusz úgy nyilatkozott, rettegett és zavart volt, miután beadták neki a ketamint. „Ahogy megkaptam a drogot, hallucinálni kezdtem. Képtelen voltam tájékozódni, még a fürdőszobámig sem tudtam elmenni, mert egyszerűen nem találtam a bejáratot. Szükségem volt a pénzre, ezért vállaltam el a kísérletet, de soha többet nem teszek ilyet. Rettenetes élmény volt” – mondta.

 

John Mitchell, az alkohol- és drogfüggőséggel foglalkozó Rehab Guide szóvivője szerint az ehhez hasonló kísérletek rendkívül veszélyesek. „Rávenni embereket arra, hogy ketamint használjanak, mindezt pénzért? Ez minden fontos alapelvnek ellentmond. Természetesen a résztvevők szabadon dönthettek, de veszélyes játékot űztek” – magyarázta.

A kutatást vezető Paul Fletcher és Hannah Morgan tagadta, hogy az egyetemisták veszélyben lettek volna - tudományos eredményeik 2011 januárjában jelennek meg a Society of Biological Psychiatry című szakmai lapban.

eduline

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.