A legjobb üzleti iskolák Európában - rangsor Felsőoktatás
Eduline

A legjobb üzleti iskolák Európában - rangsor

A Financial Times idén is közzétette a legjobb európai üzleti iskolák rangsorát. Az élmezőnyben évek óta nem történt változás: első helyen a HEC Paris, a másodikon a London Business School, a harmadikon pedig a francia/szingapúri Insead áll. Az első tízbe több spanyol, francia és brit üzleti felsőoktatási intézmény is bekerült.

A legjobbak: HEC Paris, London Business School, Insead

Az európai üzleti iskolák 2010-es rangsorát (European Business school rankings 2010) három éve a francia HEC Paris vezeti, amely az Economist összesítése alapján bekerült a tíz legjobb MBA-képzést nyújtó iskola közé. Az élmezőnyben három éve nem történt jelentős változás: őrzi második pozícióját a brit London Business School, ahogy a harmadik helyen rangsorolt francia/szingapúri Insead is. Az intézményt 1957-ben alapították, 1980-ban pedig Szingapúrban megkezdte a működését az Ázsia Campus.
A rangsor negyedik helyére a Lausanne-ban található IMD került, ötödik a madridi IE Business School. Mindkét intézmény megtartotta tavalyi pozícióját.

Hatodik a holland Rotterdam School of Management, Erasmus University, amely tavaly óta egy hellyel előrébb került a rangsorban. 2010-ben a lista hetedik helyére - a 2009-ig ESCP-EAP-ként működő - ESCP Europe kúszott fel, amelyet 1819-ben, Párizsban alapítottak. Jelenleg öt campusa működik: Párizsban, Berlinben, Madridban, Londonban és Turinban. Az intézmény tavaly még csak a 12. helyen állt (2008-ban viszont hatodik volt). A cikk folytatását a hvg.hu Karrier rovatában olvashatod el.

eduline
"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.