Tízmilliós könyvtárfejlesztés a Károly Róbert Főiskolán Felsőoktatás
Eduline

Tízmilliós könyvtárfejlesztés a Károly Róbert Főiskolán

Az Európai Unió támogatásával megújult a gyöngyösi Károly Róbert Főiskola könyvtára, a tízmillió forintból megvalósult fejlesztés során korszerűsítették a számítógépparkot, digitalizálták a könyvtárban őrzött dokumentumokat, illetve a fogyatékkal élők számára akadálymentessé tették a közlekedő utakat.

Lakatos Márk, az intézmény sajtószóvivőjének közlése szerint a hétfőn átadott beruházás megvalósítására a Nemzeti Fejlesztési Terv Társadalmi Infrastruktúra Operatív Programja keretében nyílt lehetőség. A fejlesztés célja, hogy a diákok minél szélesebb köre férhessen hozzá a kibővített hazai és nemzetközi szakirodalomhoz, információs bázisokhoz, illetve elősegítsék a későbbi munkájukhoz elengedhetetlen szakmai, vezetői és etikai ismeretek elsajátítását.

A könyvtári fejlesztések az úgynevezett Tudásexpó-expressz elnevezésű pályázat részeként valósulhattak meg. A csaknem tízmillió forintos támogatás nyomán immár huszonhét korszerű személyi számítógépet használhatnak a könyvtárban a hallgatók. A meglévő HUNTÉKA integrált könyvtári rendszer egy új modullal, az úgynevezett JaDoX digitalizáló modullal bővült, amely teljes körű segítséget nyújt a digitalizált dokumentumok feldolgozásához, megjelenítéséhez, tárolásához és visszakereséséhez, elektronikus úton - közölte Lakatos Márk.




mti

 

 

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből Közoktatás Gál Luca

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből

A 2025-ös országos kompetenciamérésen összességében javultak a diákok történelemből elért eredményei, ám az ötödikeseknél komoly visszaesés látszik: 2024-hez képest átlagosan 47 képességponttal gyengébb eredményt értek el. Minden más évfolyamon viszont legalább 32 ponttal jobb teljesítményt mértek, mint egy évvel korábban. Egy nagydobosi iskola, túlszárnyalva az országos átlagot, messze a legjobbak között teljesített a 6. évfolyamos felmérésen.