2009. december. 30. 13:33 Eduline Utolsó frissítés: 2009. december. 30. 13:37 Felsőoktatás

Az ELTE és a Gödöllői Egyetem is részt vesz az EIT-projektben

Az ELTE és a Göddöllői Egyetem részvételével a klímakutatás, a megújuló energiák és az infokommunikáció területén kezdi meg munkáját a budapesti székhelyű Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT) - közölte a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium.

A minisztérium közleményében kiemelte: az ELTE révén az infokommunikációs projektbe, a Gödöllői Egyetem révén pedig a klímakutatásba kapcsolódik be Magyarország. A tárca aláhúzta: az Európai Innovációs és Technológiai Intézet elsődlegesen a kontinenst behálózó tudás- és innovációs társulások kialakításával fejti ki tevékenységét. Az első három társulást, húsz pályázó közül december közepén választotta ki az intézet irányító testülete.

AZ NFGM közleményében rámutatott: a fenntartható energia kérdésére fókuszáló társulás az energiamix diverzifikálását, a megújuló energiaforrások nagyobb szerephez juttatását, az energia megfizethetőségének kérdését és a tárolást vizsgálja majd. A klímaváltozás témakörében kiemelt figyelmet fordítanak a tiszta víz, a fenntartható földhasználat szerepére és lehetőségeire, az élhetőbb városok kialakítására, illetve az időjárási jelenségek, az éghajlat változásainak jobb előrejelzésére.

A jövő infokommunikációs társadalma témakörében tevékenykedő társulás pedig a vállalkozók olyan új nemzedékét nevelné ki, akik nagyban hozzájárulhatnak majd az innováció fellendítéséhez.

A minisztérium közleményében emlékeztetett: a Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal (NKTH) még december közepén jelentette be, hogy a kormány a Kutatási és Technológiai Innovációs Alapból meghirdetett pályázaton keresztül 2 milliárd forintot biztosít arra, hogy magyar partnerek bekapcsolódjanak az európai innovációs társulásokba.


mti

 

 

Közel 30 fokos tantermekben tikkadnak a diákok a meghosszabbított tanév utolsó napjaiban; van ennek így értelme? Közoktatás Székács Linda

Közel 30 fokos tantermekben tikkadnak a diákok a meghosszabbított tanév utolsó napjaiban; van ennek így értelme?

2024-től kezdve a tanév egy héttel tovább tart, mint a korábbi években. A nyári szünet csak június harmadik hetében kezdődik, holott a diákok már a nyár első napjaiban is klíma és egyéb hűtés nélküli, forró tantermekben szenvednek. A szülők igyekeznek megoldani a problémát, de ez egyrészt nem az ő feladatuk lenne, másrészt pedig erre nem minden esetben kapnak a fenntartótól engedélyt.