Automataváltó a finanszírozási formák között Felsőoktatás
Eduline

Automataváltó a finanszírozási formák között

Államilag támogatott, vagy költségtérítéses képzés? – Útmutató a HVG Diploma 2009 különszámból.

diploma különszám

2007 szeptemberében első évüket államilag támogatott képzésben kezdő hallgatók csak egy tanévre nyertek felvételt erre a finanszírozási formára, tanulmányi eredményüktől függően ugyanis átirányíthatók költségtérítéses képzésre. Ehhez a hallgatók finanszírozási besorolását az intézménynek évente felül kell vizsgálnia. Az átsorolásról a döntést legkésőbb a tanév indulása előtt 30 nappal meg kell hoznia.

Amely hallgató az utolsó két, folyamatosan teljesített félévében nem szerzi meg az intézményi ajánlott tantervben előírt kreditmennyiségnek legalább felét, tanulmányait a következő tanévben csak költségtérítéses képzésben folytathatja. E feltétel alapján egy tanévben legfeljebb a felsőoktatási intézményben államilag támogatott képzésben tanuló diákok 15 százaléka sorolható át. Ha a tanulmányi eredmény alapján ennél több hallgatót kellene átsorolni, akkor csak a legjobb összesített kreditindexűekre nem vonatkozik mindez.

Mindenesetre az intézménynek térítési és juttatási szabályzatában rögzítenie kell, hogy szakonként, képzési áganként vagy képzési területenként határoz-e az átsorolásról - – olvasható a HVG Diploma 2009 különszámban.

A költségtérítéses képzésre átsorolt hallgatók államilag támogatott helyére a költségtérítéses képzésen kiemelkedő tanulmányi eredményt elérő hallgatók léphetnek át. Közülük is csak azok, akiknek a kreditindexe az utolsó két bejelentkezett félévükben meghaladta az előírt kreditmennyiség felét, összesített korrigált kreditindexük pedig magasabb volt, mint az államilag támogatott hallgatók összesített korrigált kreditindexei jegyzékén az alsó ötödbe tartozóké.

E szabályokat betartva költségtérítéses hallgató annak az államilag támogatott hallgatónak a helyére is átsorolható, akinek megszűnt a hallgatói jogviszonya.

A témába átfogóbb betekintést nyerhetünk a HVG Diploma 2009 Különszámából

Megvásárolom

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.