143 milliárddal fordítana többet a kormány az oktatásra Felsőoktatás
eduline/mti

143 milliárddal fordítana többet a kormány az oktatásra

Zajlik a 2017-es költségvetés tervezése, tehát végleges számokkal még nem lehet találkozni, de Palkovics László államtitkár szerint jelentős forrásokat tudnak csoportosítani az oktatás számára.

Az oktatási államtitkár a Magyar Innovációs Szövetség közgyűlésén járva elmondta, hogy a felsőoktatás finanszírozására a 2017-es büdzsében az idei 197 milliárd forinttal szemben várhatóan mintegy 240 milliárd forint áll majd rendelkezésre. A közoktatás feladatainak ellátására  a jövő évben mintegy 100 milliárd forinttal jut több a tervek szerint.

A felsőoktatásban a strukturális változások at lényegében lezártnak tekinti, és ezen a területen az intézmények azokkal a tartalmi kérdésekkel foglalkozhatnak, amelyek a jobb tudást, kutatást, diplomát eredményezik. A köznevelési rendszerben viszont tartalmi és módszertani változtatásokra van szükség. Azt kell meghatározni, hogy milyen tudással rendelkezzenek a gyerekek, és annak lehetőségét kell megteremteni, hogy a pedagógusok át tudják adni a gyorsan változó világban gyorsan változó ismereteket - tette hozzá az államtitkár.

Az Eduline számításai szerint az összeg lvalamivle kevesebb mint fél százalékos forrásbővülést jelenthet a GDP-hez viszonyítva, mely 4,7 százalékon állt 2014-ben - az ajánlott OECD átlag 6 százalék.

Ajánlott cikkeink
Rétvári megosztotta nyakatekert matekját az oktatás finanszírozásáról
Furcsa adattal hűtötték volna le a tiltakozó tanárokat
Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.