Egy szuperhős bőrében könnyebb: így lehet megoldani egy unalmas feladatot Felnőttképzés
Eduline

Egy szuperhős bőrében könnyebb: így lehet megoldani egy unalmas feladatot

Kiderült, hogy a 4-6 évesek sokkal jobban teljesítenek az unalmas feladatoknál, ha Batmannak öltöznek közben.

A kitartás majdnem minden népi bölcsesség szerint elengedhetetlen képesség a sikerhez. Hat kutató most azt mérte fel, hogyan lehet ezen a képességen javítani a legfiatalabbaknál - írja a 24.hu.

Rachel E. White, a Hamilton College és Emily Prager, valamint Catherine Schaefer, a University of Minnesota kutatói 180 négy és hat év közötti kisgyereket állítottak egy elég reális feladat elé. Egy unalmas feladatot kellett megoldaniuk a számítógépükön tíz percen keresztül, de ha megunták, megvolt a lehetőségük, hogy a szomszéd szobába lévő iPaddel játszanak inkább.

A 180 fiatalt három csoportra osztották. Egyharmaduk  azt a feladatot kapta, hogy a 10 perces munka közben figyeljék az érzéseiket és gondolkozzanak azon, hogy épp keményen dolgoznak-e. A második csoport azt a feladatot kapta, hogy első szám harmadik személyben gondolkodjanak magukról, miközben a feladatot végzik, és úgy tegyék fel a kérdést, hogy „Hannah most keményen dolgozik?”.

A harmadik csoport viszont ennél érdekesebb feladatot kapott. Az unalmas munkához választhattak egy ismert szuperhőst, mondjuk Batmant, vagy Dóra, a felfedezőt, majd felöltözhettek a választott hősnek. Nekik úgy kellett feltenniük a kérdést, hogy keményen dolgozik Batman?

Végeredményében nem meglepő módon a gyerekek inkább az iPadet választották. Az idő 37 százalékát töltötték munkával és 63 százalékát pihenéssel. Ami viszont meglepő, hogy a szuperhősnek öltözött gyerekek több időt töltöttek munkával, mint a többiek. Erre az lehet a magyarázat, hogy a gyerekek megpróbálták utánozni a szuperhősök karakterisztikáját, például Batmannél a fegyelmezettséget.

Ez alapján választanak majd munkahelyet a mai tizenévesek

A BT (British Telecommunications) által ismertetett, a Medián által végzett felmérés fókuszában az állt, hogy a mai 14-25 évesek milyennek látják a jövőjüket tíz év múlva. A karrierépítéssel kapcsolatos témák mellett a Z-generáció tagjait többek közt a médiafogyasztási szokásaikról, a továbbtanulási és magánéleti terveiről is kérdezték.