Történelemóra öt sör után: ennél szórakoztatóbb "ismeretterjesztő" műsort még nem láttunk Felnőttképzés
Eduline

Történelemóra öt sör után: ennél szórakoztatóbb "ismeretterjesztő" műsort még nem láttunk

A Tömény történelem szereplői a „borban az igazság” elméletet tesztelik: nem teljesen józanul elevenítik fel a történelemórákon tanultakat. Ebben a tévéműsorban garantáltan olyan „előadásokat” hallhattok királyokról, háborúkról és forradalmakról, amilyeneket még soha.

Az Egyesült Államokban nagy sikert aratott Drunk History nyomdokaiba lépve a Tömény történelem című műsorban hazai celebek mesélik el - finoman fogalmazunk - „oldott” hangulatban a történelemórákon tanultakat. Az ittasan előadott sztorikat nagyszabású díszletek között, korhű jelmezekben józan színészek adják elő, hang nélkül, amolyan szájszinkronnal, tátogva.

Ma este tízkor adják a második évad első részét, melyben Badár Sándor Karinthy-gyűrűs magyar színész, humorista és Papp Szabi, a Supernem zenekar frontembere szerepel majd.

Badár Sándortól megtudhatjuk, hogy miért is kellett előrehozni az 1848. szeptember 19-ére szervezett forradalmat, és milyen szerepe volt mindebben Jókai Mór megtréfálásának. Papp Szabi Mátyás király híres hadvezérének, Kinizsi Pálnak csodás világrajöttét és meseszerű karrierútját igyekszik elmesélni. A bemutató alapján az évad többi részében szerepel majd többek között Anger Zsolt, Fluor Tomi és Kamarás Iván is.

Az első évadban Ganxsta Zolee, Lakatos Márk, Scherer Péter, Dombóvári István, Ráskó Eszter és Szabó Balázs Máté által felgöngyölített történelmi (mellék)szálakból megtudhattuk, hogyan is zajlott a szexuális felvilágosítás Mária Terézia családjában, vagy hogy valóban a bivalyerős magyar férfi őspéldánya volt-e Koppány.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.