Komoly feladat vár több ezer tanárra, november végéig lehet feltölteni a portfóliót Felnőttképzés
Eduline

Komoly feladat vár több ezer tanárra, november végéig lehet feltölteni a portfóliót

Még pár napig lehet feltölteni a pedagógus portfóliót, a határidő jogvesztő - figyelmeztetett az Oktatási Hivatal.

"2017. június 28-án megnyílt a 2018. évi Pedagógus I. és Pedagógus II. fokozatok pedagógusminősítési eljárásaihoz kapcsolódó portfóliófelület, valamint a mesterpedagógus és kutatótanári fokozatokhoz tartozó pályázati felület. A portfólió, illetve a pályázat feltöltési határideje 2017. november 25." - írja oldalán az Oktatási Hivatal.

 

Nincs az az indok, amivel szépíteni lehetne a szakma és a kollégák elárulását

Kemény hangú levelet közölt a pedagógusminősítési rendszerről a Független Tanerők Hangja Facebook-oldalán. "Ma olyan hírt kaptam egy nagyon kedves, tőlem időközben messzebbre költözött kollégától, hogy nem találok szavakat, legfeljebb nagyon trágárokat, de azokat nem szoktam használni. Ahol tanít, a középiskola kiváló, diákcentrikus, melegszívű, empatikus, profi tanárát, sokévtizedes munkája után az általános iskolai tanító-minősítők, akik középiskolában 18 évesen jártak utoljára, megbuktatták a minősítésen!!

 "Az OH 2017. november 12-i adatai alapján azonban az érintett pedagógusok egy része még nem kezdte meg a sikeres minősítési eljárás előfeltételét jelentő portfóliójának feltöltését, ezért az OH november 14-15-én tájékoztató, emlékeztető elektronikus levelet küldött valamennyi érintett számára. Ezzel egyidejűleg az érintett pedagógusok intézményvezetőinek figyelmét is felhívta a jogvesztő határidő közeledtére" - írja az Oktatási Hivatal a korábbi közleményében.

„A hivatásuk iránt elkötelezett tanáregyéniségek mélyen megalázónak tartják ezt a procedúrát"

„A hivatásuk iránt elkötelezett, karizmatikus tanáregyéniségek mélyen megalázónak tartják ezt a procedúrát" - mondta a pedagógusminősítés rendszeréről Marton Lívia tankönyvszerző, angoltanár, aki az Eduline-nak adott interjúban arról is beszélt, mitől éreznék jól magukat a pedagógusok az iskolákban, és miért igaz a tanári portfóliókra, hogy „a papír mindent elbír".