Az Emmi szerint nem akarják leépíteni a gimnáziumokat Felnőttképzés
MTI

Az Emmi szerint nem akarják leépíteni a gimnáziumokat

A középfokú oktatást átalakító intézkedések célja, hogy a tanulók személyiségükhöz, készségeikhez és képességeikhez illeszkedő iskolatípust és ezen keresztül a megfelelő életpályát választhassanak, amely összhangban áll a munkaerő-piaci igényekkel is - közölte az Emberi Erőforrások Minisztériuma köznevelési államtitkársága csütörtökön az MTI-vel.

Mint közleményükben írták: a kormány célja, hogy az alapképzést követően a diákok tudásának megfelelően legyen lehetőség továbbtanulni, hogy olyan szakmát vagy diplomát szerezhessenek, amellyel el is tudnak helyezkedni, vagyis azt a munkát végezzék, amit tanultak és ezzel tudjanak boldogulni. Olyan oktatási rendszer kell, ami mind a felzárkózást, mind a tehetséggondozást támogatja és tekintettel van a később megjelenő talentumra - mutattak rá.

Kiemelték: az elmúlt években jellemzően a szakiskolai képzésre jelentkezők alacsony tanulmányi átlaggal rendelkeztek, magas volt az iskolatípust elhagyók száma is. A kormány intézkedései ezt a folyamatot kívánják fékezni, elérni és a társadalom számára is elismertté tenni a fizikai munkát és annak megbecsülését. 

A köznevelési államtitkárság ismét jelezte, hogy a 2015. évi költségvetési előterjesztés alapján a középfokú oktatásra az idei 196 milliárd helyett 2015-ben 209 milliárd forintot jut. Megerősítették: a kormány a gimnáziumok leépítésére nem készül, hiszen a gimnáziumok feladata az alapműveltség biztosításával az érettségire és a továbbtanulásra való felkészítés.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Lelkes amatőrök segítik elő a tudományos áttöréseket: madarakat dokumentálnak és galaxisok formáit osztályozzák Campus life Palotás Zsuzsanna

Lelkes amatőrök segítik elő a tudományos áttöréseket: madarakat dokumentálnak és galaxisok formáit osztályozzák

A tudomány már nem csak a laborok és az egyetemek kiváltsága. Egyre több civil, diák és amatőr szakértő kapcsolódik be a kutatásokba a Citizen Science, azaz közösségi tudomány keretében. Önkéntesként adatokat gyűjthetnek, képeket osztályozhatnak, madarakat számolhatnak, vagy akár exobolygókat fedezhetnek fel – mindezzel valós tudományos eredményekhez járulnak hozzá.