Arcfelismerő rendszerekkel buktatnák le az iskolákban a nem figyelő diákokat Felnőttképzés
Eduline

Arcfelismerő rendszerekkel buktatnák le az iskolákban a nem figyelő diákokat

Ahogy Kínában arcfelismerő szoftverek buktatják le a bűnözőket, úgyan úgy ez a megfigyelési rendszert működhet az oktatási intézményekben is? Van, ahol erre keresik a választ.

Hangzhou egyik középiskolájában már tesztelnek egy olyan viselkedéselemző rendszert, ami kamerák és arcfelismeréses szoftver segítségével figyeli a nebulók óra alatti magatartását - írja a 24.hu. A program kevesebb mint egy perc alatt elemzi az arckifejezést, és észre veszi az elbambulásra, álmodozásra, vagy akár alvásra utaló jeleket. A helyi Hangzhou Network szerint a rendszer rögtön értesítést küld a tanárnak arról, ha valamelyik diák hosszabb ideig produkál túlságosan szórakozott viselkedést.

Ugyan elsőre úgy tűnik, hogy ez a diákok számára szívás, valójában a tanárok munkájára való visszajelzésekre kíváncsiak az üzemeltetők, amit legegyszerűbben azon mérnek le, hogy mennyire érdekli a diákokat az óra. Az iskola vezetőségét sok kritika érte a rendszer miatt, de ellek ellenére is úgy tervezik, hogy az év végéig még több órán fogják alkalmazni a megoldást.

Az összes iskola termeit bekamerázzák, mobilappon nézhetik a diákokat az indiai szülők

Három hónapon belül az összes állami iskolát bekamerázzák Delhiben, India fővárosában - írja a 444.hu. A szülők pedig majd egy mobilalkalmazáson keresztül élőben nézhetik majd a gyereküket - írja az oldal a BBC-re hivatkozva. A város minisztere, Arvind Kejriwal szerint így teszik transzparensé és elszámoltathatóvá az iskolákat.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.