Virtuális nyílt napot rendez a Szépművészeti Múzeum Felnőttképzés
MTI

Virtuális nyílt napot rendez a Szépművészeti Múzeum

A tudományos tevékenységét bemutató konferenciával és a Facebook-felhasználóknak meghirdetett nyílt nappal készül a...

A tudományos tevékenységét bemutató konferenciával és a Facebook-felhasználóknak meghirdetett nyílt nappal készül a Szépművészeti Múzeum A magyar tudomány ünnepére. A november 3-án kezdődő kétnapos konferencián 20 kutató ad áttekintést a múzeum gyűjteményeiben, restaurátor-műhelyében és könyvtárában zajló munkáról, ezzel párhuzamosan pedig a Szépművészeti Facebook-oldalán virtuális nyílt napra várják az érdeklődőket.

A Magyar Tudományos Akadémia 1997 óta emlékezik meg a magyar tudomány ünnepéről. 2003-ban az Országgyűlés hivatalosan a magyar tudomány ünnepévé nyilvánította november 3-át, azt a napot, amelyen 1825-ben Széchenyi István birtokainak éves jövedelmét ajánlotta fel a tudós társaság megalapítására.

A Szépművészeti Múzeumban ez alkalomból szervezett, Keresztmetszet - A tudományos kutatás különféle aspektusai című konferencián az egyiptomi művészet vizsgálatától egy kortárs alkotó, Lakner László életmű-katalógusának előkészítéséről szóló beszámolóig hallhatnak előadásokat az érdeklődők.

A két kor közötti hatalmas időszakot 20 előadás igyekszik minél színesebben bemutatni, felvonultatva a különböző technikai és elméleti megközelítéseket is. Így egy-egy műtárgy és korszak kapcsán szó esik régészeti feltárásokról, restaurálásokról, azonosítási kérdésekről, kutatástörténetről.

A konferencia mellett a Szépművészeti Múzeum Facebook-oldalán november 3-án nyílt napon várja mindazokat, akiket érdekelnek a múzeumban zajló kutatások, gyűjtemények, kulisszák, és akiknek minden, a múzeumot illető kérdésére igyekeznek majd választ adni.

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből Közoktatás Gál Luca

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből

A 2025-ös országos kompetenciamérésen összességében javultak a diákok történelemből elért eredményei, ám az ötödikeseknél komoly visszaesés látszik: 2024-hez képest átlagosan 47 képességponttal gyengébb eredményt értek el. Minden más évfolyamon viszont legalább 32 ponttal jobb teljesítményt mértek, mint egy évvel korábban. Egy nagydobosi iskola, túlszárnyalva az országos átlagot, messze a legjobbak között teljesített a 6. évfolyamos felmérésen.